Meteorologie v praxi
41-u-3/AF55
H (EQF úroveň 3)
M (EQF úroveň 4)
41 - Zemědělství a lesnictví
Meteorologie a životní prostředí rostlin
Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant, Bělíkova 1387, příspěvková organizace, Bělíkova, Frýdlant
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Komunikativní kompetence, Personální a sociální kompetence, Matematické kompetence, Digitální kompetence
02. 11. 2019 12:05
8
1. ročník
individuální, skupinové
8
Materiál obsahuje pracovní list, který navazuje na učivo modulu meteorologie a životní prostředí rostlin. Realizace komplexní úlohy probíhá jak ve školní laboratoři (modely meteorologických přístrojů), tak i v terénu u školní meteorologické stanice.
Komplexní úloha přispívá k osvojení výsledků učení definovaných v modulu Meteorologie a životní prostředí rostlin, které vycházejí z RVP pro obor vzdělání 41-41-M/01 Agropodnikání.
Žák:
2 vyučovací hodiny – výklad
2 vyučovací hodiny – praktické předvedení a popis jednotlivých meteorologických přístrojů
2 vyučovací hodiny – sběr a analýza dat ze školní meteorologické stanice
2 vyučovací hodiny – popis a využití jednotlivých částí školní meteorologické stanice
Úloha je využitelná v teoretickém i praktickém vyučování, může sloužit ve skupinové výuce, počet žáků v jedné pracovní skupině je variabilní (8 až 12). Tato komplexní úloha může být využita v oborech vzdělání 41-51-H/01 Zemědělec – farmář i 41-41-M/01 Agropodnikání.
teoreticko-praktická
Školní meteorologická stanice, modely meteorologických přístrojů, PC s připojením na internet a běžným textovým editorem, tiskárna, dataprojektor, psací potřeby, papír
Žáci charakterizují jednotlivé meteorologické prvky.
Žáci popisují meteorologické přístroje.
Žáci analyzují data z meteorologické stanice.
Žáci se orientují v popisu jednotlivých meteorologických prvků.
Žáci popíšou jednotlivé meteorologické přístroje.
Žáci správně analyzují data z meteorologické stanice.
TEKSL, Milan. Pěstování rostlin: učebnice pro střední zemědělské školy. Vyd. 2. Praha: Credit, 1999. ISBN 80-902295-7-3.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Miroslav Kudrna. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.