Detail komplexní úlohy Meteorologie v praxi

 

VSTUPNÍ ČÁST

Název komplexní úlohy/projektu

Meteorologie v praxi

Kód úlohy

41-u-3/AF55

Využitelnost komplexní úlohy

Kategorie dosaženého vzdělání

H (EQF úroveň 3)

M (EQF úroveň 4)

Skupiny oborů

41 - Zemědělství a lesnictví

Vazba na vzdělávací modul(y)

Meteorologie a životní prostředí rostlin

Škola

Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant, Bělíkova 1387, příspěvková organizace, Bělíkova, Frýdlant

Klíčové kompetence

Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Komunikativní kompetence, Personální a sociální kompetence, Matematické kompetence, Digitální kompetence

Datum vytvoření

02. 11. 2019 12:05

Délka/časová náročnost - Odborné vzdělávání

8

Délka/časová náročnost - Všeobecné vzdělávání

Poznámka k délce úlohy

Ročník(y)

1. ročník

Řešení úlohy

individuální, skupinové

Doporučený počet žáků

8

Charakteristika/anotace

Materiál obsahuje pracovní list, který navazuje na učivo modulu meteorologie a životní prostředí rostlin. Realizace komplexní úlohy probíhá jak ve školní laboratoři (modely meteorologických přístrojů), tak i v terénu u školní meteorologické stanice.

JÁDRO ÚLOHY

Očekávané výsledky učení

Komplexní úloha přispívá k osvojení výsledků učení definovaných v modulu Meteorologie a životní prostředí rostlin, které vycházejí z RVP pro obor vzdělání 41-41-M/01 Agropodnikání.

Žák:

  • posoudí stav a vývoj povětrnostní situace na základě jednotlivých údajů
  • správně používá základní meteorologické přístroje
  • vyhodnocuje klimatické a meteorologické údaje ve vztahu k pěstování rostlin

Specifikace hlavních učebních činností žáků/aktivit projektu vč. doporučeného časového rozvrhu

2 vyučovací hodiny – výklad

2 vyučovací hodiny – praktické předvedení a popis jednotlivých meteorologických přístrojů

2 vyučovací hodiny – sběr a analýza dat ze školní meteorologické stanice

2 vyučovací hodiny – popis a využití jednotlivých částí školní meteorologické stanice

Metodická doporučení

Úloha je využitelná v teoretickém i praktickém vyučování, může sloužit ve skupinové výuce, počet žáků v jedné pracovní skupině je variabilní (8 až 12). Tato komplexní úloha může být využita v oborech vzdělání 41-51-H/01 Zemědělec – farmář i 41-41-M/01 Agropodnikání.

 

Způsob realizace

teoreticko-praktická

Pomůcky

Školní meteorologická stanice, modely meteorologických přístrojů, PC s připojením na internet a běžným textovým editorem, tiskárna, dataprojektor, psací potřeby, papír

VÝSTUPNÍ ČÁST

Popis a kvantifikace všech plánovaných výstupů

Žáci charakterizují jednotlivé meteorologické prvky.

Žáci popisují meteorologické přístroje.

Žáci analyzují data z meteorologické stanice.

Kritéria hodnocení

Žáci se orientují v popisu jednotlivých meteorologických prvků.

Žáci popíšou jednotlivé meteorologické přístroje.

Žáci správně analyzují data z meteorologické stanice.

Doporučená literatura

TEKSL, Milan. Pěstování rostlin: učebnice pro střední zemědělské školy. Vyd. 2. Praha: Credit, 1999. ISBN 80-902295-7-3.

Poznámky

Obsahové upřesnění

OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP

Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Miroslav Kudrna. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.