Pícniny
41-u-3/AF49
H (EQF úroveň 3)
M (EQF úroveň 4)
41 - Zemědělství a lesnictví
Technologie pěstování pícnin
Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant, Bělíkova 1387, příspěvková organizace, Bělíkova, Frýdlant
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Komunikativní kompetence, Personální a sociální kompetence
30. 10. 2019 11:39
8
3. ročník
individuální, skupinové
8
Materiál obsahuje pracovní list, který navazuje na učivo modulu technologie pěstování pícnin. Realizace komplexní úlohy probíhá v učebně nebo i v terénu.
Tato komplexní úloha přispívá k osvojení výsledků učení vycházejících z kompetencí profesní kvalifikace 41-097-M Agronom pícninář.
Žák:
4 vyučovací hodiny – výklad, charakteristika významu pícnin
1 vyučovací hodina – ukázka jednotlivých pícnin – prezentace
1 vyučovací hodina – pracovní list – poznávání jednotlivých druhů pícnin
2 hodiny – domácí příprava žáků
Úloha je využitelná v teoretickém vyučování, může sloužit ve skupinové výuce, počet žáků v jedné pracovní skupině je variabilní. Tato komplexní úloha může být využita v oborech vzdělání 41-51-H Zemědělec – farmář i 41-41-M Agropodnikání, stejně tak i u oboru vzdělání 41-55-H/01 Opravář zemědělských strojů.
teoreticko-praktická
Jednotlivé druhy – obrázky pícnin, PC s připojením na internet a běžným textovým editorem, tiskárna, dataprojektor, psací potřeby, papír
Žák vyjmenuje 10 druhů pícnin a vysvětlí jejich využití.
Žák pozná 10 druhů pícnin.
Žák rozpozná pícniny v různých vývojových fázích.
Žák popíše nároky pícnin na stanoviště včetně vlivu na životní prostředí.
Žák popíše technologii pro založení porostu základních pícnin.
Žák uvede vhodný termín sklizně a posklizňovou úpravu jednotlivých druhů pícnin.
Žáci správě určí a charakterizují základní druhy pícnin
Žáci správně objasní význam technologie pěstování pícnin
Žáci správně vysvětlí nároky významných pícnin na stanovišti
Žáci správně popíšou posklizňovou úpravu pícnin
Pěstování rostlin I., 1999, Credit, 80-902295-7-3
KUCHTÍK, František. Pěstování rostlin 2: celostátní učebnice pro střední zemědělské školy. Třebíč: FEZ, 1995. ISBN 80-901789-1-X.
Počet hodin a způsob, kritéria hodnocení jsou orientační, učitel je přizpůsobí vstupní úrovni kompetencí žáků a podmínkám školy a nárokům u studijního oboru.
OV NSK - Odborné vzdělávání ve vztahu k NSK
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Miroslav Kudrna. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.