Charakteristiky obilovin
41-u-3/AF46
H (EQF úroveň 3)
M (EQF úroveň 4)
41 - Zemědělství a lesnictví
Technologie pěstování obilovin
Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant, Bělíkova 1387, příspěvková organizace, Bělíkova, Frýdlant
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Komunikativní kompetence, Personální a sociální kompetence
30. 10. 2019 10:39
8
2. ročník
individuální, skupinové
8
Materiál obsahuje prezentaci na podporu výuky, pracovní list, interaktivní hru – poznávání obilovin, které je možné využít k upevnění a opakování učiva.
Komplexní úloha přispívá k získání výsledků učení vycházejících z kompetencí definovaných v profesní kvalifikaci Agronom pro obiloviny (kód: 41-070-M):
3 vyučovací hodiny – výklad, botanický původ obilovin, charakteristika významu obilovin
1 vyučovací hodina – ukázka jednotlivých obilovin včetně různých fenofází
1 vyučovací hodina – pracovní list, poznávání jednotlivých druhů obilovin
3 hodiny – domácí příprava žáků
Úloha je využitelná v teoretickém vyučování, může sloužit ve skupinové výuce, počet žáků v jedné pracovní skupině je variabilní (8 až 12). Tato komplexní úloha může být využita v oborech vzdělání 41-51-H/01 Zemědělec – farmář i 41-41-M/01 Agropodnikání, stejně tak i u oboru vzdělání 41-55-H/01 Opravář zemědělských strojů.
teoreticko-praktická
PC s připojením na internet a běžným textovým editorem, tiskárna, dataprojektor, psací potřeby, papír. Jednotlivé druhy obilovin.
Žák vyjmenuje 8 druhů obilovin a vysvětlí jejich využití.
Žák rozpozná obiloviny v různých vývojových fázích.
Žák popíše nároky základních obilovin na stanoviště.
Žák popíše technologii pro založení porostu základních obilovin.
Žáci správně určí a charakterizují základní druhy obilovin.
Žáci správně objasní význam pěstování obilovin.
Žáci správně popíší technologické postupy při pěstování jednotlivých druhů obilovin.
KUCHTÍK, František. Pěstování rostlin 2: celostátní učebnice pro střední zemědělské školy. Třebíč: FEZ, 1995. ISBN 80-901789-1-X.
Pěstování rostlin I., 1999, Credit, 80-902295-7-3
OV NSK - Odborné vzdělávání ve vztahu k NSK
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Miroslav Kudrna. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.