Detail komplexní úlohy Charakteristiky obilovin

 

VSTUPNÍ ČÁST

Název komplexní úlohy/projektu

Charakteristiky obilovin

Kód úlohy

41-u-3/AF46

Využitelnost komplexní úlohy

Kategorie dosaženého vzdělání

H (EQF úroveň 3)

M (EQF úroveň 4)

Skupiny oborů

41 - Zemědělství a lesnictví

Vazba na vzdělávací modul(y)

Technologie pěstování obilovin

Škola

Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant, Bělíkova 1387, příspěvková organizace, Bělíkova, Frýdlant

Klíčové kompetence

Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Komunikativní kompetence, Personální a sociální kompetence

Datum vytvoření

30. 10. 2019 10:39

Délka/časová náročnost - Odborné vzdělávání

8

Délka/časová náročnost - Všeobecné vzdělávání

Poznámka k délce úlohy

Ročník(y)

2. ročník

Řešení úlohy

individuální, skupinové

Doporučený počet žáků

8

Charakteristika/anotace

Materiál obsahuje prezentaci na podporu výuky, pracovní list, interaktivní hru – poznávání obilovin, které je možné využít k upevnění a opakování učiva.

JÁDRO ÚLOHY

Očekávané výsledky učení

Komplexní úloha přispívá k získání výsledků učení vycházejících z kompetencí definovaných v profesní kvalifikaci Agronom pro obiloviny (kód: 41-070-M):

  • Charakterizuje obiloviny a jejich nároky na půdní a povětrnostní podmínky.
  • Charakterizuje výživu a hnojení obilovin s ohledem na stanoviště, průběh vegetace, růst a vývoj obilovin.
  • Navrhuje technologický postup pěstování jednotlivých druhů obilovin.
  • Charakterizuje škodlivé činitele v porostech obilovin a ošetřování proti nim.

Specifikace hlavních učebních činností žáků/aktivit projektu vč. doporučeného časového rozvrhu

3 vyučovací hodiny – výklad, botanický původ obilovin, charakteristika významu obilovin

1 vyučovací hodina – ukázka jednotlivých obilovin včetně různých fenofází

1 vyučovací hodina – pracovní list, poznávání jednotlivých druhů obilovin

3 hodiny – domácí příprava žáků

Metodická doporučení

Úloha je využitelná v teoretickém vyučování, může sloužit ve skupinové výuce, počet žáků v jedné pracovní skupině je variabilní (8 až 12). Tato komplexní úloha může být využita v oborech vzdělání 41-51-H/01 Zemědělec – farmář i 41-41-M/01 Agropodnikání, stejně tak i u oboru vzdělání 41-55-H/01 Opravář zemědělských strojů.

Způsob realizace

teoreticko-praktická

Pomůcky

PC s připojením na internet a běžným textovým editorem, tiskárna, dataprojektor, psací potřeby, papír. Jednotlivé druhy obilovin.

VÝSTUPNÍ ČÁST

Popis a kvantifikace všech plánovaných výstupů

Žák vyjmenuje 8 druhů obilovin a vysvětlí jejich využití.

Žák rozpozná obiloviny v různých vývojových fázích.

Žák popíše nároky základních obilovin na stanoviště.

Žák popíše technologii pro založení porostu základních obilovin.

Kritéria hodnocení

Žáci správně určí a charakterizují základní druhy obilovin.

Žáci správně objasní význam pěstování obilovin.

Žáci správně popíší technologické postupy při pěstování jednotlivých druhů obilovin.

Doporučená literatura

KUCHTÍK, František. Pěstování rostlin 2: celostátní učebnice pro střední zemědělské školy. Třebíč: FEZ, 1995. ISBN 80-901789-1-X.

Pěstování rostlin I., 1999, Credit, 80-902295-7-3

Poznámky

Obsahové upřesnění

OV NSK - Odborné vzdělávání ve vztahu k NSK

Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Miroslav Kudrna. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.