STAVEBNÍ KRESLENÍ – kreslení půdorysů
36-u-3/AE52
H (EQF úroveň 3)
36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
39 - Speciální a interdisciplinární obory
Stavební kreslení - zásady kreslení stavebních výkresů
Střední škola stavební Jihlava, Žižkova, Jihlava
Kompetence k řešení problémů, Komunikativní kompetence, Matematické kompetence
25. 07. 2019 05:18
4
1. ročník
individuální
Cílem úlohy je prověřit znalosti nabyté v modulu "STAVEBNÍ KRESLENÍ – Zásady kreslení stavebních výkresů" studiem těchto kapitol:
Půdorys je k dispozici kompletně zpracovaný pro ověření správnosti řešení. Žák má k dispozici pouze podklad pro zakreslování jednotlivých stavebních prvků a konstrukcí s tím, že musí využít znalosti z práce s měřítkem, znalosti z oblasti kreslení a typu čar a znalosti zakreslování stavebních konstrukcí – např. oken, dveří, obkladů…
Vlastní ověření je zpracováváno nad konkrétním zadáním jednoduchého půdorysu.
Žák:
Používá normalizované vyjadřovací prostředky, zná druhy a úpravu technických výkresů;
Zobrazuje jednoduché stavební konstrukce a objekty na výkresech a náčrtech; Čte jednoduché stavební výkresy;
Orientuje se v projektové dokumentaci staveb a přestaveb budov;
Doporučuje se kombinovat.
Metody slovní:
Metody názorně demonstrační:
Učební činnosti žáků (pod dozorem vyučujícího):
Úloha je provázána zejména s předmětem Odborné (Technické) kreslení, jehož znalosti a dovednosti dále rozvíjí a ověřuje.
Metodická doporučení, formy výuky a práce žáků:
Pro výuku viz výše (učební činnosti žáků).
Frontální instruktáž o průběhu a hodnocení ověřování dosažených výsledků.
Hromadný dohled učitele nad žáky během plnění úkolů.
Hodnocení vypracovaných úkolů učitelem.
Řízená diskuze.
Hodnocení zkoušky učitelem.
Výuka probíhá dle zaměření jednotlivých oborů s individuálním přístupem k jednotlivým žákům. Každý žák pracuje se svým zadáním a plní jednotlivé body zadání dle svých schopností a znalostí. Časová náročnost cca 4 hodiny se ukázala jako dostatečná. Práce nad konkrétním zadáním je formou teoretického ověření znalostí. Ověření lze provést formou „hry“ se stavebnicí TEIFOC a zároveň prověřit vazby zdiva v návaznosti na modulovou výstavbu.
Pomůcky: tužka, dvě pravítka, guma.
Před vlastním zadáním úlohy vyučující zadá každému žákovi zadání. Vyučující provádí instruktáž s využitím dataprojektoru nebo PC a interaktivního dataprojektoru.
Písemná zkouška - žák obdrží zadání formou slepého výkresu. Na čistý papír formátu A3 zpracuje dle pokynů v zadání stavební výkres 1. NP rodinného domu. Výkres je možné zakreslovat na papír s předtištěným rámečkem a popisovým polem.
Hodnotí se úplnost a věcná správnost splněných úkolů. Počet získaných bodů určí zkoušející na základě standardní klasifikační stupnice školy. Ke splnění zkoušky musí žák získat alespoň 45 % bodů.
DOSEDĚL, Antonín. Čítanka výkresů ve stavebnictví. 3. upr. vyd. Praha: Sobotáles, 2004. ISBN 80-86817-06-7.
ČSN 01 3420 – Výkresy pozemních staveb – Kreslení výkresů stavební části.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Lorencová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.