Detail komplexní úlohy Základní nastavení switche

 

VSTUPNÍ ČÁST

Název komplexní úlohy/projektu

Základní nastavení switche

Kód úlohy

18-u-4/AA41

Využitelnost komplexní úlohy

Kategorie dosaženého vzdělání

M (EQF úroveň 4)

Skupiny oborů

18 - Informatické obory

Vazba na vzdělávací modul(y)

Přepínání na linkové vrstvě.

Škola

Střední průmyslová škola dopravní, a.s., Plzeňská, Praha 5

Klíčové kompetence

Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Matematické kompetence, Digitální kompetence

Datum vytvoření

13. 01. 2019 18:42

Délka/časová náročnost - Odborné vzdělávání

20

Délka/časová náročnost - Všeobecné vzdělávání

20

Poznámka k délce úlohy

Ročník(y)

4. ročník

Řešení úlohy

individuální

Charakteristika/anotace

Cílem komplexní úlohy je osvojení znalostí žáků v oblasti základního nastavení switche.

JÁDRO ÚLOHY

Očekávané výsledky učení

Žák:

  1. Popíše fungování sítě.
  2. Ověří stav sítě a provozu přepínače pomocí základních nástrojů.
  3. Identifikuje, analyzuje a řeší běžné potíže s médii přepínané sítě.
  4. Konfiguruje a základní nastavení přepínače, kontrola nastavení.
  5. Konfiguruje, kontrola a řešení potíží se sítěmi VLAN.
  6. Konfiguruje, kontrola a řešení potíží trunkových linek.

Specifikace hlavních učebních činností žáků/aktivit projektu vč. doporučeného časového rozvrhu

Strategie učení:

  • frontální vyučování
  • praktická činnost s využitím přepínače
  • praktická činnost s využitím VLAN

Učební činnosti:

  • odborný výklad s prezentací
  • vlastní činnost žáků při studiu doporučené odborné literatury a studijních materiálů
  • vzorové příklady konfigurace přepínačů pro základní činnost
  • vzorové příklady konfigurace VLAN
  • vizualizace činnosti konfigurace v simulačním prostředí

Metodická doporučení

Klíčová doporučení:

  1. Zapojení a propojení switche.
  2. Zapnutí, výpisy a předchozí nastavení switche.
  3. Konfigurace switche dle schématu a s určenými příkazy, ověření.
  4. Konfigurace VLAN, pokud je požadována.

Způsob realizace

  • praktická
  • školní laboratoř
  • PC učebna

Pomůcky

  • Počítač – program Cisco Packet Tracer
  • Aktivní prvky – Cisco Router, Switch.

Vše je nezbytné pro žáka i vyučujícího.

VÝSTUPNÍ ČÁST

Popis a kvantifikace všech plánovaných výstupů

Zadání praktického testu, který se skádá z následujících částí:

  1. Konfigurace sítě dle přiloženého schématu.
  2. Základní konfigurace přepínače.
  3. Vytvoření VLAN.
  4. Přiřazení VLAN na port switche.
  5. Zajištění routování mezi VLANy 2 a 3.
  6. Propojení switche s routerem trunkem, kterým budou procházet VLANy 2-5.

Kritéria hodnocení

Celkové hodnocení žáka spočívá ve váženém průměru ze všech stanovených částí úlohy. Hodnocení každé části je maximálně 100 % přičemž ji musí žák splnit alespoň na 40%. Celkový průměr musí být minimálně 50%:

Splnění úlohy spočívá v:

  • nastavení sítě dle zadání;
  • nastavení switche;
  • vytvoření VLAN;
  • přiřazení VLAN na port switche;
  • nastavení routování mezi VLANy;
  • propojení switche a routeru.

Výsledné hodnocení:

Výborný - 100 - 90%
Chvalitebný - 90 - 75%
Dobrý - 85 - 60%
Dostatečný - 60 - 50%
Nedostatečný - méně než 50%

Doporučená literatura

 

LAMMLE,Todd. Cisco Certified Network Associate. Computer Press. Brno. ISBN 978-80-251-2359-1. 2014.

Poznámky

Obsahové upřesnění

OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP

Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Soňa Kaněrová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.