CAD 2 – sestavy
23-u-4/AD63
L0 (EQF úroveň 4)
M (EQF úroveň 4)
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
CAD 2 - sestavy
Střední škola - Podorlické vzdělávací centrum, Dobruška, Pulická, Dobruška
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Matematické kompetence, Digitální kompetence
02. 07. 2019 12:22
40
3. ročník
skupinové
15
Úloha obsahuje zadání zobrazení sestav výrobků s využitím optimálních postupů řešení s využitím vhodných nástrojů v CAD software.
Žák:
Mezi učební činnosti patří vlastní tvorba 3D dílů a 3D sestav, včetně kontroly přesahů a kolizí.
Teoretická výuka představuje názorné předvedení způsobu a metod práce pro zhotovení zadané sestavy, s uvedením možných postupů. Na teoretickou výuku bezprostředně navazuje výuka praktická, kdy žáci pod vedením učitele samostatně sestavu v CAD software vytvářejí.
Ověřování znalostí a dovedností je určeno zadáním vytvoření jednoduché sestavy včetně kontroly její funkčnosti a animace montáže a demontáže, příp. simulace funkce.
Pro získání potřebných znalostí a dovedností je využívána především metoda teoreticko-praktická, kdy každý žák pracuje na svém školním počítači s nainstalovaným software Solidworks.
Struktura zadání úlohy:
Osobní počítač s nainstalovaným software Solidworks.
Vzorová zadání v pdf formátu, nebo v papírové formě.
Předem vymodelované dílce.
Žáci vytváří zadané úkoly a dodrží požadavky reálného způsobu sestavení (smontovatelnosti) bez jakýchkoli kolizí v sestavě a přesahů jednotlivých dílů.
Kritériem pro úspěšné zvládnutí vytvoření zadané sestavy je správné uspořádání jednotlivých dílů do sestavy, kontrola kolizí a přesahů, tvorba animace montáže a demontáže.
Zároveň je žákům vymezen čas pro vytvoření zadané sestavy.
1 – přesné dodržení tvaru a rozměrů a kót v daném čase
2 - drobné odchylky tvarů či chyby rozměrů - kótování, nezvládnutí složitějších tvarů ve stanoveném čase
3 – chyby některých tvarů a kótování, nezvládnutí složitějších tvarů a času, více než polovina správně
4 – větší chyby ,nezvládnutí složitějších tvarů, chyby v kótování nedodržení času, více než třetina správně.
5 – základní chyby tvaru, rozměrů, nesprávné nebo chybějící kótování , méně než třetina správných.
Základy práce v CAD systému SolidWorks. nápověda software, včetně uvedených výukových kurzů
Videonávody na: www.modelmania.cz www.mujsolidworks.cz
1/ Úloha je určena pro řešení:
Předpokladem pro zvládnutí této úlohy je znalost zobrazování strojních sestav a spojů.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Milena Vilímková. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.