Souhrnný příklad
63-u-4/AA36
M (EQF úroveň 4)
L0 (EQF úroveň 4)
63 - Ekonomika a administrativa
78 - Obecně odborná příprava
Gymnázium a Obchodní akademie Pelhřimov, Jirsíkova, Pelhřimov
04. 01. 2019 11:24
8
8
2. ročník
individuální, skupinové
20
Cílem úlohy je aplikovat vstupní znalosti žáka na konkrétní příklad z praxe, nacházet souvislosti a propojovat znalosti a dovednosti získané v modulech Hospodaření s majetkem, Prodáváme firmám, Základní účtování běžných účetních případů, Zpracování textu na počítači.
Vstupní znalosti a dovednosti jsou: stanovení velikosti nákupu, poptávka, nabídka a objednávka, výběr dodavatele, evidence zásob, prodejní činnosti, základní účtování nákupu a prodeje.
Po vyřešení úlohy je žák schopen prakticky zajistit jednoduchou logistiku základního materiálu na výrobu, nabídnout vyrobené výrobky a vyřídit objednávku. Je schopen zaúčtovat hospodářské operace spojené s těmito činnostmi.
Základní vyučovací strategií je aktivizující situační metoda, jejíž podstatou je řešení problémové úlohy z profesní praxe, samostatná práce žáka, která vede k nácviku praktických dovedností a skupinová práce, při které se žák připravuje k zapojení do pracovního kolektivu.
Žák:
Průběžnou učební činností je vyhledávání informací, komunikace ve skupině, domácí příprava.
Metodický postup výuky zahrnuje zadání a prezentaci úlohy, vyhledávání potřebných dat a získávání dalších informací od učitele, řešení příkladu, rozbor variant řešení, zhodnocení výsledků.
Žáci obdrží zadání problémové úlohy na pracovním listě, při řešení úlohy pracují individuálně, některé činnosti řeší ve skupině, konzultují s učitelem. Žákům je ponechána volnost ve zdroji potřebných informací (internet, poznámky, učebnice).
Požadované výstupy žák vyhotoví samostatně, a to ručně na pracovním listě, za použití kancelářského software nebo účetního software.
Kontrola úlohy probíhá průběžně, žáci pracují s případnou chybou, závěrečná kontrola obsahuje i vyhodnocení a autoevaluaci žáků.
Výuka probíhá v odborné učebně, kde mají žáci přístup k internetu a používají kancelářský software a účetní software. V případě potřeby přístupu na internet je možné povolit žákům mobilní telefony nebo tablety.
Hodnocení řešení komplexní úlohy a vytvořených výstupů:
% úspěšnosti: 100 % – 51 % - žák uspěl, 50 % - 0 % - žák neuspěl.
Celkové hodnocení:
Žák splnil všechny požadované výstupy modulu v případě, že vystavil požadované výstupy a uspěl v hodnocení řešení komplexní úlohy.
OV NSK - Odborné vzdělávání ve vztahu k NSK
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Libuše Čechová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.