Druhy, rozměry a vlastnosti motorových vozidel
23-u-3/AD40
H (EQF úroveň 3)
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
Motorová vozidla
Integrovaná střední škola, Vysoké nad Jizerou, Dr. Farského 300, příspěvková organizace, Dr. Karla Farského, Vysoké nad Jizerou
28. 06. 2019 20:23
12
1. ročník
individuální, skupinové
8
Cílem komplexní úlohy je seznámit žáka s charakteristikou jednotlivých druhů vozidel, se základními pojmy vztahujícími se ke kategorizaci vozidel a k jejich základní konstrukci. Komplexní úloha dále pojednává o druzích a účelu prvků aktivní a pasivní bezpečnosti vozidel. Získané znalosti jsou ověřeny skupinovým vypracováním pracovního listu a následnou prezentací závěrů skupiny. Každý žák následně vypracuje závěrečný klasifikační test.
Žák na základě vyobrazení určí druh a kategorii vozidla
Žák přiřadí odpovídající hodnoty rozměrů vozidla
Žák vyjmenuje možná provedení koncepce motorových vozidel a uvede jejich výhody a nevýhody
Žák pojmenuje vyobrazené prvky bezpečnosti vozidel a popíše jejich účel a funkci
Prezentace přednášejícího – 10 hod.
Pracovní list + vyhodnocení – 1 hod.
Klasifikační test – 1 hod.
Technické vybavení:
Učební pomůcky učitele:
Učební pomůcky pro žáka:
Skupinová tvorba pracovního listu a následná prezentace závěrů skupiny, vyhodnocení správnosti řešení
Individuální vypracování klasifikačního testu, vyhodnocení a oznámkování
Vypracování úlohy a následné porovnání se správným řešením slouží především jako příprava žáků na klasifikační test a poskytuje přednášejícímu zpětnou vazbu o získaných znalostech žáků.
Vypracování klasifikačního testu a splnění kritérií hodnocení je podmínkou pro úspěšné absolvování modulu. Kritéria hodnocení jsou následující:
Bodová úspěšnost:
JAN, ŽDÁNSKÝ, ČUPERA. Automobily 1 – Podvozky. 4. vydání. Brno: Avid, 2012. ISBN 978-80-87143-24-7.
Modul je určen pro žáky 1. ročníků učebních a studijních oborů se zaměřením na autoopravárenství.
Předpokladem pro úspěšné řešení úlohy jsou znalosti o druzích a kategoriích motorových vozidel, základní konstrukci a prvcích aktivní a pasivní bezpečnosti, získané při teoretické výuce modulu formou prezentace.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Holata. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.