Rozmnožování rostlin řízkováním
41-u-2/AD31
E (dvouleté, EQF úroveň 2)
41 - Zemědělství a lesnictví
Rozmnožování rostlin
Střední škola sociální péče a služeb, náměstí 8. května, Zábřeh
26. 06. 2019 22:18
16
1. ročník
individuální, skupinové
3
Komplexní úloha je určena k procvičování tematického okruhu rozmnožování rostlin.
Cílem je pomocí pracovních listů naučit žáky způsoby rozmnožování rostlin.
Pracovní listy mohou rovněž sloužit jako testy s otevřenými a uzavřenými otázkami.
Používané didaktické metody: výklad, samostatná práce, instruktáž.
Žák:
Při využití metody binga zjišťujeme zábavnou formou stav znalostí a jejich využití při řešení problémů se zapojením všech žáků. Ostýchavějším žákům umožníme aktivní zapojení. Aktivita v maximální míře podporuje samostatně přemýšlet v širších souvislostech, analyzovat problém, zdůvodňovat vlastní stanoviska.
Na pracovních listech pracují žáci samostatně, případně s pomocí literatury, vlastních zápisků v sešitě nebo na internetu.
Komplexní úloha může být řešena v teoretickém i praktickém vyučování.
Hlavním cílem je vytvořit prostředí, které zvýší aktivitu a zajistí maximální zapojení žáků.
Součástí pracovních listů je i správné řešení.
Úloha bude řešena v teoretickém vyučování nebo v úvodu učebního dne v praktickém vyučování. Nezbytná je vazba na praktickou činnost v rámci hodin odborného výcviku. Aktivity jsou koncipovány formou didaktických her pro individuální i skupinovou práci. Vše musí být upraveno na schopnosti konkrétní skupiny žáků.
Úloha je koncipována pro reálné prostředí (např. učebna, školní skleník, park, smluvní pracoviště…).
Vyobrazení jednotlivých způsobů rozmnožování, názvy jednotlivých způsobů množení, psací potřeby, PC, dataprojektor, odborná literatura
Výstupem budou vypracované pracovní listy množení rostlin. Součástí komplexní úlohy je správné řešení pracovních listů.
V pracovních listech za každou zodpovězenou otázku lze přidělit dle náročnosti odpovědi 1–3 body. Pro úspěšné zvládnutí tematického okruhu je nutná 80% úspěšnost.
POKORNÝ, Josef. Základy zahradnické výroby pro odborná učiliště. Praha: Septima, 2003. 120 s. ISBN: 80-7216-181-4.
KRBEC, Pavel. Ovocnictví pro odborná učiliště. Praha: Septima, 2001. 108 s. ISBN 80-721-6168-7.
DVOŘÁČEK, Pavel. Sadovnictví pro odborná učiliště. Praha: Septima, 2001. 96 s. ISBN 80-721-6152-0.
Časová náročnost: 12–16 hodin
Skupinové řešení KÚ: doporučený počet žáků ve skupině 2–3
Předpokladem úspěšného řešení úlohy je získání vědomostí o rozmnožování rostlin.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bronislava Urbánková. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.