VSTUPNÍ ČÁST
Název komplexní úlohy/projektu
Podsíťování s proměnnou délkou masky – VLSM
Kód úlohy
18-u-4/AC24
Využitelnost komplexní úlohy
Kategorie dosaženého vzdělání
M (EQF úroveň 4)
Skupiny oborů
18 - Informatické obory
Vazba na vzdělávací modul(y)
Škola
Střední průmyslová škola dopravní, a.s., Plzeňská, Praha 5
Klíčové kompetence
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Digitální kompetence
Datum vytvoření
11. 06. 2019 12:22
Délka/časová náročnost - Odborné vzdělávání
16
Délka/časová náročnost - Všeobecné vzdělávání
Poznámka k délce úlohy
Ročník(y)
2. ročník, 3. ročník
Řešení úlohy
individuální
Charakteristika/anotace
Úloha řeší efektivní rozdělení jedné sítě na více sítí pomocí masek podsítí s různou délkou a různých typů návrhu sítě.
JÁDRO ÚLOHY
Očekávané výsledky učení
- definuje účel adresace
- objasní názvosloví sítí IP
- používá základní hierarchické schéma adresování IP
- používá rozsah tříd IP adres
- vypočítá a aplikuje schéma adresování sítě včetně návrhu adresování VLSM IP
- určí příslušné beztřídní schéma adresování pomocí VLSM
- identifikuje a napraví běžné problémy související s adresováním IP a konfigurací hostitele
Specifikace hlavních učebních činností žáků/aktivit projektu vč. doporučeného časového rozvrhu
Strategie učení:
- frontální vyučování
- výpočty adresace
Učební činnosti:
- odborný výklad s prezentací
- vlastní činnost žáků při studiu doporučené odborné literatury a studijních materiálů
- studium adresace a základního názvosloví adresace
- vzorové příklady výpočtu adresace dle metody VLSM
- vizualizace činnosti navržené síťové infrastruktury ke vzorové IP adresaci
- praktická cvičení v simulačním prostředí
Metodická doporučení
- Datové sítě
- Počítačové sítě / Informatika
Způsob realizace
- Metoda teoreticko-praktická: správné rozdělení sítě na podsítě, správné přiřazení podsítí pro ethernetová a sériová rozhraní, správné přidělení IP adres, masek, broadcastu a adresy sítě k danému rozhraní.
- Úloha bude řešena v učebně.
Pomůcky
Papír, tužka, případně kalkulačka.
VÝSTUPNÍ ČÁST
Popis a kvantifikace všech plánovaných výstupů
- Správné rozdělení sítě na počet podsítí.
- Správné přiřazení podsítí pro ethernetová a sériová rozhraní.
- Správné přidělení IP adres, masek, broadcastu a adresy sítě pro daná rozhraní.
Kritéria hodnocení
Hodnocení je individuální.
Splnění úlohy znamená:
- Funkční rozdělení sítě na přesný počet podsítí.
- Funkční přiřazení podsítí pro sériová rozhraní.
- Funkční přiřazení podsítí pro ethernetová rozhraní.
- Funkční přidělení IP adres, masek, broadcastu a adresy sítě pro daná rozhraní.
Kritéria hodnocení:
Prospěl na výborný:
- Bezchybné rozdělení sítě na přesný počet podsítí.
- Bezchybné přiřazení podsítí pro sériová rozhraní.
- Bezchybné přiřazení podsítí pro ethernetová rozhraní.
- Bezchybné přidělení IP adres, masek, broadcastu a adresy sítě pro daná rozhraní.
Prospěl na chvalitebný:
- Bezchybné rozdělení sítě na přesný počet podsítí.
- Bezchybné přiřazení podsítí pro sériová rozhraní.
- Bezchybné přiřazení podsítí pro ethernetová rozhraní.
- Drobné nedostatky v přidělení IP adres, masek, broadcastu a adresy sítě pro daná rozhraní.
Prospěl na dobrý:
- Drobné nedostatky v rozdělení sítě na přesný počet podsítí.
- Drobné nedostatky v přiřazení podsítí pro sériová rozhraní.
- Drobné nedostatky v přiřazení podsítí pro ethernetová rozhraní.
- Drobné nedostatky v přidělení IP adres, masek, broadcastu a adresy sítě pro daná rozhraní.
Prospěl na dostatečný:
- Nedostatky v rozdělení sítě na přesný počet podsítí.
- Nedostatky v přiřazení podsítí pro sériová rozhraní.
- Nedostatky v přiřazení podsítí pro ethernetová rozhraní.
- Nedostatky v přidělení IP adres, masek, broadcastu a adresy sítě pro daná rozhraní.
Prospěl na nedostatečný:
- Nedostatečný nebo žádný výpočet adresace dle metody VLSM.
Doporučená literatura
LAMMLE, Todd. Cisco Certified Network Associate. Computer Press, Brno. ISBN 978-80-251-2359-1.
Poznámky
Obsahové upřesnění
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Soňa Kaněrová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.