VSTUPNÍ ČÁST
Název komplexní úlohy/projektu
Konfigurace směrovače a nastavení směrovacích protokolů
Kód úlohy
18-u-4/AC22
Využitelnost komplexní úlohy
Kategorie dosaženého vzdělání
M (EQF úroveň 4)
Skupiny oborů
18 - Informatické obory
Vazba na vzdělávací modul(y)
Směrování IPv4
Škola
Střední průmyslová škola dopravní, a.s., Plzeňská, Praha 5
Klíčové kompetence
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Digitální kompetence
Datum vytvoření
11. 06. 2019 11:53
Délka/časová náročnost - Odborné vzdělávání
20
Délka/časová náročnost - Všeobecné vzdělávání
Poznámka k délce úlohy
Ročník(y)
2. ročník, 3. ročník
Řešení úlohy
individuální
Charakteristika/anotace
Cílem komplexní úlohy je osvojení znalostí žáků v oblasti základní koncepce směrování, základní konfigurace směrovače včetně implementace základních směrovacích protokolů.
JÁDRO ÚLOHY
Očekávané výsledky učení
- vysvětlí základní koncepci směrování
- definuje a konfiguruje směrovač (základní parametry)
- připojí, konfiguruje a ověří provozní stav rozhraní zařízení
- kontroluje konfiguraci zařízení a síťovou konektivitu pomocí příkazů ping, telnet nebo SSH
- porovnává metody směrování a protokoly směrování
- konfiguruje, kontroluje a řeší potíže protokolu RIP, RIPv2
- konfiguruje, kontroluje a řeší potíže protokolu OSPF
Specifikace hlavních učebních činností žáků/aktivit projektu vč. doporučeného časového rozvrhu
Strategie učení:
- frontální vyučování
- konfigurace směrovače, ověření konektivity
- konfigurace směrovacích protokolů
Učební činnosti:
- odborný výklad s prezentací
- vlastní činnost žáků při studiu doporučené odborné literatury a studijních materiálů
- studium standardů a algoritmů směrovacích protokolů
- vzorové příklady konfigurace jednotlivých směrovacích protokolů v simulačním prostředí
- vizualizace činnosti směrovacích protokolů v simulačním prostředí
- praktická cvičení v simulačním prostředí ke konfiguracím směrovacích protokolů
Metodická doporučení
- Datové sítě
- Počítačové sítě
Způsob realizace
- Praktická: propojeni routerů s PC dle zadání, nastavení adresace a Clock Rate, nastavení hesel a dynamického směrování, ověření funkčnosti a dostupnosti.
- školní laboratoř
- PC učebna
Pomůcky
- Počítač – program Cisco Packet Tracer
- Aktivní prvky – Cisco Router, Switch
Vše je nezbytné pro žáka i vyučujícího.
VÝSTUPNÍ ČÁST
Popis a kvantifikace všech plánovaných výstupů
- Propojit routery s PC dle přiložených schémat.
- Nastavit IP adresy a u DCE routeru Clock Rate.
- Nastavit hesla pro přístup na konzolu, přes Telnet a do privilegovaného módu.
- Místo statického nastavení cest do vzdálených sítí nastavit protokol RIP a OSPF.
- Prohlédnout si směrovací tabulku.
- Vyzkoušet funkčnost příkazu Ping.
- Změnit verze protokolů.
Kritéria hodnocení
Hodnocení je individuální.
Splnění úlohy znamená:
- Funkční propojení routerů a PC dle zadání.
- Funkční nastavení IP adres a Clock Rate.
- Funkční nastavení hesel.
- Funkční nastavení směrovacích protokolů.
- Funkčnost příkazu Ping.
Kritéria hodnocení:
Prospěl na výborný:
- Bezchybné propojení routerů dle zadání.
- Bezchybné nastavení IP adres a Clock Rate.
- Bezchybné přiřazení hesel.
- Bezchybné nastavení směrovacích protokolů.
- Ověření funkčnosti příkazem Ping.
Prospěl na chvalitebný:
- Bezchybné propojení routerů dle zadání.
- Bezchybné nastavení IP adres a Clock Rate.
- Bezchybné přiřazení hesel.
- Drobné nedostatky v nastavení směrovacích protokolů.
- Ověření funkčnosti příkazem Ping.
Prospěl na dobrý:
- Drobné nedostatky v propojení routerů dle zadání.
- Drobné nedostatky v nastavení IP adres a Clock Rate.
- Drobné nedostatky v přiřazení hesel.
- Drobné nedostatky v nastavení směrovacích protokolů.
- Ověření funkčnosti příkazem Ping.
Prospěl na dostatečný:
- Nedostatky v propojení routerů dle zadání.
- Nedostatky v nastavení IP adres a Clock Rate.
- Nedostatky v přiřazení hesel.
- Nedostatky v nastavení směrovacích protokolů.
- Nemožnost ověření funkčnosti příkazem Ping.
Prospěl na nedostatečný:
- Nedostatečná nebo žádná konfigurace dle zadání.
Doporučená literatura
LAMMLE, Todd. Cisco Certified Network Associate. Computer Press, Brno. ISBN 978-80-251-2359-1.
Poznámky
Obsahové upřesnění
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Soňa Kaněrová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.