Kompletní výkres Šroubového spoje podle slovního zadání
23-u-3/AC15
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
Zobrazovací metody a druhy promítání
Zobrazování strojních součástí I
Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola Žďár nad Sázavou, Studentská, Žďár nad Sázavou
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Matematické kompetence, Digitální kompetence
10. 06. 2019 13:48
8
1. ročník
individuální
Komplexní úloha spočívá v nakreslení výkresu sestavy šroubového spoje.
Žák:
Žáci chápou základní způsoby promítání a dovedou je používat. Rozlišují metody promítání, umístění jednotlivých pohledů a jejich souvislosti. Umí kompletně zakótovat součást.
Žáci pracují samostatně a podle slovního zadání rýsují výkres sestavení včetně jeho popisu.
Realizace této komplexní úlohy může probíhat v učebně. Žáci musí mít k dispozici zadání, papír pro řešení a rýsovací pomůcky.
Zadání
Pracovní list č. – kontrolní
Je k dispozici vyučujícímu
Teoretická část:
Splnění časového limitu
Správné použití pohledů, řezů a průřezů.
Jejich správné umístění a označení na výkrese.
Hodnocení známkou:
1 (výborný)
Žák nakreslil danou sestavu správně, použil správné druhy čar, použil vhodné pohledy, řezy a průřezy a správně je umístil na výkrese. Součásti jsou správně zakresleny a opozicovány. Je vyplněno popisové pole výkresu včetně seznamu součástí.
2 (chvalitebný)
Žák nakreslil danou sestavu správně, nepoužil správné druhy čar, použil vhodné pohledy, řezy a průřezy nebo nesprávně je umístil na výkrese. Mohou být chybně umístěné kóty, ale součást musí být kompletně okótována. Mohou se vyskytnout drobné chyby ve značení jakosti povrchu součásti nebo ve vyplnění seznamu součástí.
3 (dobrý)
Žák nakreslil danou sestavu správně, nepoužil správné druhy čar, nepoužil vhodné pohledy, řezy a průřezy nebo je nesprávně umístil na výkrese. Některé kóty mohou chybět. Nemusí být označena jakost povrch nebo vyplněno popisové pole výkresu nebo vyplněn soupis součástí.
4 (dostatečný)
Žák nakreslil danou sestavu správně, nepoužil správné druhy čar, nepoužil vhodné pohledy, řezy a průřezy a nesprávně je umístil na výkrese. Nebo chybí více kót, označení jakosti povrchu součásti nebo vyplněné popisové pole.
5 (nedostatečný)
Žák nenakreslil danou sestavu správně nebo ji popsal nedostatečně.
KLETEČKA, Jaroslav, FOŘT Petr. Technické kreslení. CPress 2007. ISBN 978-80-251-1887-0
LEINVEBER, Jan, ŘASA, Jaroslav, VÁVRA, Pavel. Strojnické tabulky. Scientia, spol. s r. o., pedagogické nakladatelství 2000. ISBN 80-7183-164-6
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Leoš Plíšek. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.