Zobrazení součásti - hřídel
23-u-4/AB90
L0 (EQF úroveň 4)
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
Kótování, značení drsnosti
Technická normalizace
Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola Žďár nad Sázavou, Studentská, Žďár nad Sázavou
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Matematické kompetence, Digitální kompetence
28. 05. 2019 14:48
8
2. ročník
individuální
Nakreslení a okótovaní součásti podle výkresu v axonometrickém promítání.
Žák:
Nakreslit a kompletně okótovat zadanou součást dle slovního zadání.
Žáci pracují samostatně a podle zadané součásti vytváří pohledy, řezy a průřezy na výkresech k jednoznačnému určení tvaru zadané součásti.
Úloha je řešena jako odborná teoretická. Její realizace je v učebně individuálně. K její realizaci je třeba rýsovacích pomůcek
Pro realizaci je třeba, aby každý žák měl k dispozici rýsovací pomůcky.
V případě řešení ve vyšším ročníku je možná realizace na PC, k dispozici pak musí být software pro tvorbu technické dokumentace a to v 2D nebo 3D (AutoCAD, Inventor apod.)
Žáci vytvoří výkres hřídele dle slovního zadání.
Splnění časového limitu
Správné použití pohledů, řezů a průřezů.
Jejich správné umístění a označení na výkrese.
Hodnocení známkou:
1 (výborný)
Žák nakreslil danou součást správně, použil správné druhy čar, použil vhodné pohledy, řezy a průřezy a správně je umístil na výkrese.
2 (chvalitebný)
Žák nakreslil danou součást správně, nepoužil správné druhy čar, použil vhodné pohledy, řezy a průřezy nebo nesprávně je umístil na výkrese.
3 (dobrý)
Žák nakreslil danou součást správně, nepoužil správné druhy čar, nepoužil vhodné pohledy, řezy a průřezy nebo je nesprávně umístil na výkrese.
4 (dostatečný)
Žák nakreslil danou součást správně, nepoužil správné druhy čar, nepoužil vhodné pohledy, řezy a průřezy a nesprávně je umístil na výkrese.
5 (nedostatečný)
Žák nenakreslil danou součást správně nebo ji nezakótoval.
KLETEČKA, Jaroslav; FOŘT, Petr. Technické kreslení. ComputerPress 2007. ISBN 978-80-251-1887-0.
LEINVEBR, Jiří; VÁVRA, Pavel. Strojnické tabulky. Úvaly: Albra, 2017.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Leoš Plíšek. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.