Instalace a konfigurace periferního zařízení (tiskárny)
18-u-4/AA60
M (EQF úroveň 4)
18 - Informatické obory
Počítačové periferie.
Střední škola a vyšší odborná škola aplikované kybernetiky s.r.o., Hradecká, Hradec Králové
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Digitální kompetence
17. 04. 2019 17:20
8
2. ročník
skupinové
6
Úloha je určena k osvojení teoretických a praktických znalostí žáků v oblasti identifikace, instalace a konfigurace periferních zařízení, porovnání jejich funkcí a odstranění jejich závad. Při řešení úlohy jsou použity periferní zařízení a osobní PC.
Žák
Identifikace a volba vhodných počítačových periferií, popis a charakteristika jednotlivých variant, návrh optimálního řešení pro připojení do PC – odborný výklad: 2 hodiny
Identifikace, charakteristika a výběr vhodných periferií pro připojení do PC dle zadání;
samostatná práce dle pracovního listu: 3 hodiny.
Návrh, zapojení a instalace periferie do PC dle zvolených kritérií, kontrola funkčnosti a nastavení;
samostatná práce dle pracovního listu: 3 hodin.
Při teoretickém výkladu žáci provádějí na svých počítačích identifikaci nabízených periferií a navrhují jejich vhodné využití a zapojení do PC synchronně s vyučujícím.
Praktické úlohy zadávat v pořadí se vzrůstající složitostí (identifikace a volba počítačových periferií, zapojení, instalace a konfigurace PC).
U úlohy důsledně vyžadovat návrh a realizaci zapojení počítačové periferie dle zadání.
Komplexní úloha bude řešena ve specializované počítačové učebně.
Vybavení počítačové učebny:
Počítač učitele, dataprojektor, plátno.
Individuální počítače pro každého žáka.
Všichni žáci nebo skupina musí mít dostatečný počet počítačových periferií pro výběr a zapojení do PC.
Žáci mají splnit jednu úlohu, ve které mají navrhnout, zapojit a zprovoznit periferní zařízení dle zadání:
Pomocí operačního systému a nástrojů třetích stran ověří funkčnost jednotlivých počítačových komponent a prokáže vhodné využití jednotlivých typů. Pokud řešení není formálně správné, chyby odstraní.
K úloze vypracují protokol v následujícím tvaru:
Hodnocení úlohy se skládá ze dvou částí:
Výběr vhodných periferních zařízení dle zadání. Úkol je splněn, pokud bude typ periferie vhodný pro připojení do PC dle jednotlivých kritérií (kompatibilita, funkce, rychlost, využití apod.) Toto dílčí hodnocení má 30% váhu z celkového hodnocení. Hodnotí se návrh a postup výběru prvku dle vhodnosti kritérií.
Samotné připojení periferního zařízení a konfigurace do osobního počítače. Úkol je splněn za předpokladu, že periferní zařízení zapojené do PC bude zcela funkční a správně nakonfigurované dle zadání. Za špatně zvolenou periferii či vlastnost se známka snižuje o půl stupně, v případě, že žák chybu na doporučení učitele odstraní. Pokud ani poté nebude periferní zařízení zcela funkční a správně zvolené dle zadání, je tato část hodnocena jako nesplněná. Toto dílčí hodnocení má 70% váhu z celkového hodnocení úlohy.
Pro splnění komplexní úlohy je potřeba, aby žák splnil každé ktitérium alespoň na 50%, celkový průměr obou částí musí být 60%. Za skupinovou práci jsou žáci hodnoceni jako celek
Klaus Dembowski, Mistrovství v HARDWARE. Computer Press. ISBN 978-80-251-2310-2.
Další materiály jsou k dispozici pro studenty nebo lektory Cisco Networking Academy programu viz https://www.netacad.com/courses/os-it/it-essentials
Jedná se o kurz IT Essentials
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Miloslav Penc. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.