MS Access - tvorba tabulek – obecné a vyhledávací vlastnosti tabulek, dotazy v návrhovém zobrazení
18-m-4/AA83
Odborné vzdělávání
(odborný) teoreticko–praktický
M (EQF úroveň 4)
18 - Informatické obory
Tvorba databáze v MS Access – tabulky, relace, dotazy
18-20-M/01 – Informační technologie
16
30. 04. 2020
Úspěšné absolvování předmětu – z obsahu RVP Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích
Cílem modulu je osvojit si práci s databázovým systémem MS Access s tvorbou tabulek a dotazů. Žák vytvoří tabulky s nastavením obecných i vyhledávacích vlastností. Tabulky propojí pomocí relací s dodržením integritních omezení.
Kompetence dle RVP:
Programovat a vyvíjet uživatelská, databázová řešení, tzn. aby absolventi:
Výsledky vzdělávání z RVP z oblasti Aplikační programové vybavení:
Výsledky učení
Ve výuce se doporučuje kombinovat níže uvedené metody výuky.
Metody slovní:
Metody názorně demonstrační:
Metody praktické – vlastní činnost žáků:
Výuka probíhá v rámci učiva zaměřeného na Databázové systémy. Doporučuje se vyučovat ve 2. ročníku.
Praktické zkoušení s použitím PC a MS Access
Prospěl na výborný:
Bezchybné samostatné předvedení postupu návrhu tabulek, nastavení vlastností atributů tabulek, vytváření dotazů podle požadavků. Umí reagovat na změnu zadání. Dovede samostatně tvořivě řešit zadané úkoly. Vyjadřuje se přesně, plynule, s jistotou. Jeho praktické práce jsou po obsahové i grafické stránce bez závad.
Prospěl na chvalitebný:
Mírné nedostatky v předvedeném postupu návrhu tabulek, nastavení vlastností atributů tabulek, vytváření dotazů podle požadavků. Rozumí zadání. Zvládá reagovat na změnu zadání. Pracuje samostatně a logicky správně, ale s menší jistotou a přesností. Vyjadřuje se věcně správně, ale s menší pohotovostí. Jeho praktické práce mají po obsahové nebo grafické stránce drobné závady.
Prospěl na dobrý:
Předvede postup návrhu tabulek, nastavení vlastností atributů tabulek, vytváření dotazů podle požadavků s drobnými chybami. Rozumí zadání. Je méně samostatný, při řešení úloh se dopouští nepodstatných chyb, které s pomocí učitele odstraní. Vyjadřuje se správně, ale s menší jistotou. Jeho praktické práce mají po obsahové stránce závady, které se netýkají podstaty práce.
Prospěl na dostatečný:
Na návrhu tabulek, nastavení vlastností atributů tabulek, vytváření dotazů podle požadavků není schopen samostatně pracovat. Při řešení úloh se dopouští podstatných chyb, které napravuje jen s pomocí učitele. Nevyjadřuje se přesně. Jeho praktické práce mají po obsahové stránce větší závady ovlivňující funkčnost.
Neprospěl:
Nedokáže navrhnout tabulky, nastavit vlastnosti atributů tabulek, vytvořit dotazy dle požadavku. Na otázky učitele neodpovídá správně. Úkoly řeší jen s přímou pomocí učitele. Jeho praktické práce mají po obsahové stránce značné závady ovlivňující funkčnost.
BELKO, Peter: Microsoft Access 2013: podrobná uživatelská příručka. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4125-0
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Renáta Revendová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.