Účtování pomocí účetního softwaru
78-m-4/AI55
Odborné vzdělávání
odborný praktický
M (EQF úroveň 4)
78 - Obecně odborná příprava
63 - Ekonomika a administrativa
78-42-M/02 ekonomické lyceum
24
30. 04. 2020
Modul navazuje na moduly:
Základní znalost pojmů a činností:
Cílem modulu je prakticky seznámit žáka se základní obsluhou účetního softwaru pro evidenci podnikatelské činnosti.
Modul směřuje k prohloubení kompetencí směřujících k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám a prohloubení odborných kompetencí žáků v provádění typických činností.
Po ukončení modulu je žák schopen založit firmu v účetním softwaru, pracovat v agendách softwaru a na konci účetního období účetnictví uzavřít. Je připraven zpracovat účetní doklady a zaúčtovat v softwaru typické účetní případy.
Absolvováním modulu je žák připraven optimálně využít svých dovedností k profesnímu uplatnění ve světě práce.
Žák:
Strategii a postup výuky je nutné přizpůsobit druhu účetního softwaru.
Při výuce se používají pracovní listy a složky dokladů, výuku je vhodné doplnit souvislým příkladem (zpracováníí typických dokladů nebo modelové situace). Žák pracuje s doklady - zadává je do softwaru, případně je za použití softwaru vystavuje, pracuje s tiskovými sestavami (pokladní kniha, knihy faktur, účetní deník, rozvaha, výsledovka), provádí základní kontrolu účtování. Součástí učebních činností žáků je domácí procvičování (pokud je možné demoverzi účetního softwaru používat v domácím prostředí).
Výuka probíhá v odborné počítačové učebně s nainstalovaným účetním softwarem a tiskárnou. Pro praktické předvedení obsluhy softwaru je vhodné použít dataprojektor či interaktivní tabuli. Pro využití on-line příruček k sofwaru, videonávodů a různých podpor výrobce softwaru je nutný přístup na internet.
3. ročník
Způsob ověřování je závislý na použitém účetním softwaru, zahrnuje:
Praktické předvedení spočívá v ověření dovednosti ovládání obsluhy účetního softwaru.
Praktické testy jsou zaměřeny na probírané agendy účetního softwaru (dle druhu účetního softwaru, např. pokladna, fakturace, banka). Jsou zadány formou pracovního listu nebo složky dokladů.
Souvislý příklad zahrnuje pracovní list se zadáním a doklady, žák doklady zadá do softwaru, případně v sotwaru doklady vystaví, provede uzávěrku, vytiskne účetní knihy a požadovanou evidenci.
Při praktickém předvedení se hodnotí dovednost pracovat s účetním softwarem, rychlost a přesnost obsluhy.
U praktických testů a souvislého příkladu se hodnotí zvládnutí práce s agendami softwaru, úplnost a správnost zpracování, vystavené tiskové sestavy.
% úspěšnosti: 100 % - 51 % - žák uspěl, 50 % - 0 % - žák neuspěl.
Žák splnil všechny požadované výstupy modulu případě, že uspěl v praktickém předvedení, praktických testech, odevzdal požadované výstupy souvislého příkladu a uspěl v hodnocení souvislého příkladu.
Uživatelská příručka k účetnímu softwaru
Webové stránky výrobce účetního softwaru
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Libuše Čechová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.