Hospodaření s majetkem
63-m-4/AI17
Odborné vzdělávání
odborný teoretický
M (EQF úroveň 4)
L0 (EQF úroveň 4)
63 - Ekonomika a administrativa
78 - Obecně odborná příprava
63-41-M/02 Obchodní akademie
63-41-M/01 Ekonomika a podnikání
78-42-M/02 Ekonomické lyceum
Lze využít i průřezově v oborech středního vzdělání kategorie M (L0).
16
30. 04. 2020
Modul navazuje na moduly:
Základní znalost pojmů:
Cílem modulu je seznámit žáka se zásadami racionálního zásobování a efektivním hospodařením s dlouhodobým majetkem.
Modul směřuje k prohloubení kompetencí směřujících k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám a prohloubení odborných kompetencí žáků v provádění typických činností.
Po ukončení modulu je žák schopen provádět logistické činnosti, vypočítá kapacitu a její využití, odpisy, posoudí hospodárnost vyřazení dlouhodobého majetku, vede evidenci oběžného a dlouhodobého majetku. Získané znalosti žák aplikuje v příkladech, výpočtech a písemnostech.
Absolvováním modulu je žák připraven optimálně využít svých znalostí k profesnímu uplatnění ve světě práce.
Žák:
Výklad (vysvětlování) látky, řešení vzorových příkladů, samostatné procvičování výpočtů, používání ukázek dokladů a formulářů. Výuka je doplněna pracovními listy.
Žáci si zopakují pojmy ze vstupních předpokladů, při výkladu jsou vedeni k využívání znalosti z běžného praktického života, řeší buď společně nebo samostatně příklady na pracovních listech.
Do výuky je zařazeno řešení jednoduché problémové úlohy, kde lze využít skupinové výuky.
Součástí učebních činností žáků je domácí příprava a procvičování.
Při výuce jsou využity internetové kalkulačky na výpočty daňových odpisů (1 h). Přístup k internetu je vhodný i při řešení problémové úlohy (2–3 h).
2. ročník
Ústní individuální zkoušení a frontální zkoušení je zaměřeno na ověření teoretických znalostí.
Písemné zkoušení se skládá ze dvou testů:
Pro řešení problémové úlohy skupina žáků obdrží zadání problémové situace, provede propočty nákupu, vybere dodavatele, vystaví doklady, posoudí kapacitu majetku.
Hodnocení ústního individuálního a frontálního zkoušení: hodnocení znalosti teorie, kromě znalostí je hodnocena souvislost ústního projevu, uvádění příkladů, rychlost reagování.
Hodnocení písemného zkoušení (testů):
% úspěšnosti: 100–51 % – žák uspěl, 50–0 % – žák neuspěl.
Hodnocení řešení problémové úlohy: kromě řešení, které vede k požadovanému cíli (70 % hodnocení), se hodnotí pečlivost a přesnost zpracování dokladů (10 % hodnocení) a schopnost zapojit se do skupinové práce, spolupráce a komunikace ve skupině (20 % hodnocení, hodnotí spolužáci).
% úspěšnosti: 100–51 % – žák uspěl, 50–0 % – žák neuspěl.
Celkové hodnocení:
Žák splnil všechny požadované výstupy modulu v případě, že ústní nebo frontální zkoušení není hodnoceno prospěchem nedostatečným a současně uspěl v písemných testech a řešení problémové úlohy.
Učebnice Ekonomika nejen k maturitě (autoři: Petr Klínský, Otto Műnch), vlastní texty školy.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Libuše Čechová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.