VSTUPNÍ ČÁST
Název modulu
Desetiprstová hmatová metoda II
Kód modulu
63-m-4/AI13
Typ vzdělávání
Odborné vzdělávání
Typ modulu
odborný praktický
Využitelnost vzdělávacího modulu
Kategorie dosaženého vzdělání
M (EQF úroveň 4)
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
Skupiny oborů
63 - Ekonomika a administrativa
78 - Obecně odborná příprava
Komplexní úloha
Obory vzdělání - poznámky
78-41-M/02 Ekonomické lyceum
63-41-M/02 Obchodní akademie
Délka modulu (počet hodin)
20
Poznámka k délce modulu
Platnost modulu od
30. 04. 2020
Platnost modulu do
Vstupní předpoklady
Absolvování modulu Desetiprstová hmatová metoda I
JÁDRO MODULU
Charakteristika modulu
Obecným cílem modulu je seznámit žáky s prstokladem při psaní číslic na numerické klávesnici, a zvládnout psaní cizojazyčných a odborných textů, psaní podle diktátu.
Očekávané výsledky učení
Žák:
- píše číslice hmatovou metodou na číselné klávesnici
- opisuje cizojazyčné texty
- opisuje odborné texty s vysokou přesností (min. 99,2 %) a rychlostí (min. 170 čistých úhozů za minutu)
- píše podle diktátu
Obsah vzdělávání (rozpis učiva)
- číslice na numerické klávesnici
- cizojazyčné a odborné texty
Učební činnosti žáků a strategie výuky
- využití informační a komunikační technologie (výuka probíhá v učebně s výpočetní technikou)
- využití výukových programů a programů s možností vkládání vlastních textů
- využití učebnic, odborných časopisů a připravených textů
- psaní podle diktátu
- soutěže – skupinové, školní, krajské, republikové
Zařazení do učebního plánu, ročník
1. ročník nebo 2. ročník
VÝSTUPNÍ ČÁST
Způsob ověřování dosažených výsledků
Způsob ověřování výsledků dle zvoleného výukového programu či učebnice:
- opisy textů s časovým limitem 10 a více minut,
- opisy cizojazyčných textů s časovým limitem,
- hodnoticí možnosti výukového programu,
- psaní podle diktátu.
Kritéria hodnocení
- opis cizojazyčných a odborných textů dle stanovených kritérií
- psaní podle diktátu
Celkové hodnocení uspěl – neuspěl.
Uspěl:
- žák zvládl psát odborné a cizojazyčné texty dle stanovených kritérií (rychlost a přesnost)
- žák zvládl psát dle diktátu dle stanovených kritérií
Celkové hodnocení nesmí být nižší než 50 %.
Doporučená literatura
časopis Rozhledy (NÚV – STÚ)
Texty pro opisy – kolektiv autorů, Praha, NÚV – STÚ
Poznámky
Obsahové upřesnění
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Milena Bonhardová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.