Základy tvorby zahrady a krajiny
41-m-3/AH66
Odborné vzdělávání
odborný teoretický
H (EQF úroveň 3)
41 - Zemědělství a lesnictví
41-52-H/01 Zahradník
Je možné modul využít i v oboru vzdělání 41-52-E/01 Zahradnické práce.
28
30. 04. 2020
Cílem modulu je získání odborných teoretických znalostí ze základů kompozice a soustavy zeleně.
Žáci získají teoretické znalosti v oblasti právních norem při zakládání zeleně, odborné znalosti kompozičních principů a uplatnění kompozičních prvků při zakládání zahrad a tvorbě krajiny, nezbytnou součástí modulu je získání znalostí o základech tvorby jednotlivých typů zahrad a krajinných úprav.
Důraz při výuce modulu je kladen na přesnost uplatnění kompozičních principů a správnost použití kompozičních prvků při zakládání prvků zeleně.
Výsledky vzdělávání dle RVP:
Žák:
obsahový okruh v RVP Sadovnictví, venkovní květinářství a vazačství
učivo Sadovnické a krajinářské činnosti
Ve výuce se doporučuje kombinovat níže uvedené metody výuky.
Metody slovní:
Metody názorně-demonstrační:
Metody praktické:
Učební činnosti žáků
Žáci v rámci teoretické výuky:
Druhý nebo třetí ročník. Odborná teoretická výuka může probíhat ve vyučovacím předmětu zaměřeném na krajinářství.
Ověřování probíhá ústně a písemně v rámci teoretické výuky. Hodnoceno je používání odborné terminologie, odborná správnost odpovědí, důraz je kladen na porozumění učivu.
Žák:
hodnocení: výborně
Žák samostatně čte v sadovnickém plánu, samostatně charakterizuje pojem kompozice, samostatně vyjmenuje a charakterizuje jednotlivé kompoziční principy a prvky, samostatně správně používá měřítka na sadovnických plánech. Žák učivu porozuměl a umí jej aplikovat do praxe.
hodnocení: chvalitebně
Žák plně zvládá učivo, čte v sadovnickém plánu, žák učivu porozuměl a umí jej aplikovat do praxe. Dopouští se drobných chyb v intepretaci.
hodnocení: dobře
Žák se orientuje v problematice, reaguje na doplňovací otázky a za pomoci vyučujícího čte v sadovnickém plánu, pod dohledem a s dopomocí vyučujícího pracuje s měřítkem na sadovnickém plánu.
hodnocení: dostatečně
Žák má obtíže se zvládnutím učiva, v problematice se orientuje se značnými obtížemi, nedokáže číst v sadovnickém plánu, nedokáže správně používat měřítko v sadovnickém plánu.
hodnocení: nedostatečný
Žák nezvládá učivo, chybí základní orientace v problematice, na doplňovací otázky odpovídá chybně nebo vůbec, nedokáže využít ani příkladů z praxe.
Žák:
hodnocení: výborně
Žák samostatně popíše možnosti použití dřevin a květin v sadovnických úpravách, samostatně popíše postup založení květinového záhonu, samostatně charakterizuje jednotlivé typy zahrad a veřejné zeleně. Žák učivu porozuměl a umí jej aplikovat do praxe.
hodnocení: chvalitebně
Žák plně zvládá učivo, popíše možnosti použití dřevin a květin v sadovnických úpravách, popíše postup založení květinového záhonu, charakterizuje jednotlivé typy zahrad a veřejné zeleně. Poznatky umí aplikovat do praxe. Dopouští se drobných chyb v intepretaci.
hodnocení: dobře
Žák se orientuje v problematice, reaguje na doplňovací otázky a za pomoci učitele popíše možnosti použití dřevin a květin v sadovnických úpravách, postup založení květinového záhonu, charakterizuje jednotlivé typy zahrad a veřejné zeleně.
hodnocení: dostatečně
Žák má obtíže se zvládnutím učiva, v problematice se orientuje se značnými obtížemi, za pomoci vyučujícího popíše možnosti použití dřevin a květin v sadovnických úpravách, postup založení květinového záhonu, charakterizuje jednotlivé typy zahrad a veřejné zeleně
hodnocení: nedostatečný
Žák nezvládá učivo, chybí základní orientace v problematice, na doplňovací otázky odpovídá chybně nebo vůbec, nedokáže využít ani příkladů z praxe.
Kolektiv autorů: Tvorba zeleně, Sadovnictví – krajinářství. Mělník, VOŠZa a SZaŠ Mělník, 2011. 303 s. ISBN 978-80-904782-0-6 (VOŠZa a SZaŠ), ISBN 978-80-247-3605-1 (Grada).
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeňka Davidová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.