Mechanizační prostředky pro manipulaci s materiálem
41-m-3/AH48
Odborné vzdělávání
(odborný) teoreticko–praktický
H (EQF úroveň 3)
M (EQF úroveň 4)
41 - Zemědělství a lesnictví
Pěstitel základních plodin (kód: 41-043-H)
Zemědělský mechanizátor pro živočišnou výrobu (kód: 41-099-M)
Zemědělský poradce pro rostlinnou výrobu (kód: 41-052-N)
26. 04. 2016
41-51-H/01 Zemědělec-farmář
41-41-M/01 Agropodnikání
41-55-H/01 Opravář zemědělských strojů
41-45-M/01 Mechanizace a služby
16
30. 04. 2020
nejsou stanoveny
Modul je zaměřen na problematiku použití mechanizačních prostředků pro manipulaci s materiálem v rostlinné a živočišné výrobě a logistice zemědělského provozu. Žáci se seznamují s moderními technologiemi využívanými v rámci precizního zemědělství.
Očekávané výsledky učení vycházejí z kompetencí definovaných v profesní kvalifikaci:
41-099-M Zemědělský mechanizátor pro živočišnou výrobu
41-098-M Zemědělský mechanizátor pro rostlinnou výrobu
41-043-H Pěstitel základních plodin
Součástí uvedených profesních kvalifikací je problematika sestavování strojních soustav pro sklizeň plodin a jejich následná přeprava do místa uložení nebo dalšího zpracování a problematika manipulace s krmivy při navrhování technologií živočišné výroby.
Očekávané výsledky učení jsou:
41-099-M Zemědělský mechanizátor pro živočišnou výrobu:
41-098-M Zemědělský mechanizátor pro rostlinnou výrobu:
41-043-H Pěstitel základních plodin:
Metody výuky:
Ve výuce se doporučuje kombinovat níže uvedené metody výuky.
Metody slovní:
Metody názorně-demonstrační:
Metody praktické:
Žáci v rámci teoretické výuky:
Žáci v praktické přípravě v rámci spolupráce se zemědělskými závody rostlinné a živočišné výroby:
3. ročník
Testy znalostí, vypracování samostatné práce, kolektivní řešení daného problému
Popisuje sestavování strojních soustav pro sklizeň zemědělských plodin
Výborně: Žák samostatně popíše jednotlivé strojní soustavy pro sklizeň zrnin, okopanin a objemných krmiv
Chvalitebně: Žák dovede vyjmenovat složení strojních soustav pro sklizeň zrnin, okopanin a objemných krmiv
Dobře: Žák dovede pro náhodně vybrané zemědělské plodiny určit složení strojních soustav pro sklizeň
Dostatečně: Žák dokáže pro plodinu, kterou si vybere, sestavit strojní soustavu pro sklizeň
Navrhne příklady vhodné agregace strojů pro sklizeň zemědělských plodin včetně návrhu vhodné manipulace
Výborně: Žák samostatně zařadí do jednotlivých strojních soustav pro sklizeň zrnin, okopanin a objemných krmiv vhodné manipulační prostředky
Chvalitebně: Žák dovede vyjmenovat vhodné manipulační prostředky strojních soustav pro sklizeň zrnin, okopanin a objemových plodin
Dobře: Žák dovede určit pro náhodně vybranou zemědělskou plodinu a strojní soustavu vhodný manipulační prostředek
Dostatečně: Žák dokáže pro strojní soustavu, kterou si vybere, navrhnout vhodný manipulační prostředek
Popisuje technické zázemí pro manipulaci, třídění a skladování jednotlivých produktů živočišné výroby
Výborně: Žák samostatně definuje požadavky na zařízení pro manipulaci, třídění a skladování jednotlivých produktů a odpadů živočišné výroby, popíší samostatně jednotlivé druhy manipulačních prostředků a posoudí jejich vhodnost směrem k manipulovanému materiálu
Chvalitebně: Žák dovede vyjmenovat požadavky na zařízení pro manipulaci, třídění a skladování jednotlivých produktů a odpadů živočišné výroby, popíše jednotlivé druhy manipulačních prostředků a s pomocí učitele posoudí jejich vhodnost směrem k manipulovanému materiálu
Dobře: Žák dovede určit důležité požadavky na zařízení pro manipulaci, třídění a skladování jednotlivých produktů a odpadů živočišné výroby, rozpozná jednotlivé druhy manipulačních prostředků a s pomocí učitele posoudí jejich vhodnost směrem k manipulovanému materiálu
Dostatečně: Žák dovede určit důležité požadavky na zařízení pro manipulaci, třídění a skladování jednotlivých produktů a odpadů živočišné výroby, rozpozná jednotlivé druhy manipulačních prostředků
Navrhne příklady užití manipulační techniky po manipulaci, třídění a skladování jednotlivých produktů a odpadů živočišné výroby
Výborně: Žák samostatně navrhne vhodné zařízení pro manipulaci, třídění a skladování jednotlivých produktů a odpadů živočišné výroby
Chvalitebně: Žák dovede vyjmenovat vhodné zařízení pro manipulaci, třídění a skladování jednotlivých produktů a odpadů živočišné výroby
Dobře: Žák dovede určit pro náhodně vybraný produkt nebo odpad živočišné výroby vhodný manipulační prostředek
Dostatečně: Žák dokáže pro vybraný produkt nebo odpad živočišné výroby navrhnout vhodný manipulační prostředek
Doporučené rozvržení hodin:
OV NSK - Odborné vzdělávání ve vztahu k NSK
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jiří Mladý. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.