Měření a orýsování kovu
82-m-3/AH29
Odborné vzdělávání
odborný praktický
H (EQF úroveň 3)
82 - Umění a užité umění
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
Domovní zvonek
Zrcadlo
Závěs na dveře
Renesanční svícen
Květinový stolek
Kovaná židle
Stojanový věšák
Vývěsní štít
Věšák na zeď
Kovaná růže
Korouhvička
82-51-H/01 Umělecký kovář a zámečník
82-51-L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů zaměření práce kovářské a zámečnické
24
30. 04. 2020
znalost čtení technických výkresů
Praktický modul je zaměřen na získání dovedností v měření a orýsování. Žák se seznámí s druhy měření, měřidly, orýsováním a rýsovacími pomůckami.
Po absolvování modulu bude žák schopen rozměřit a orýsovat materiál podle požadavků výroby a technického výkresu.
Žák:
1. Druhy měření
2. Chyby při měření
3. Druhy měřidel
4. Měření úhlů
5. Orýsování
6. Nářadí pro orýsování
Učební činnosti žáků:
Metody slovní:
Metody názorně demonstrační:
Metody organizace výuky:
Metody praktické:
Přímé vyučování:
https://www.youtube.com/watch?v=wshwuIT_j_E
1. ročník
Písemné a ústní zkoušení.
Praktická zkouška.
V rámci výuky odborného výcviku jsou ověřovány především praktické dovednosti formou praktického předvedení měření různými. Důraz je kladen na odbornou správnost, samostatnost, dodržování zásad BOZP, hygieny a organizace práce.
Ověřované okruhy:
Průběžné práce:
popis rýsovacích pomůcek
popis měřidel
připravení technického výkresu
vlastní měření
Samostatná práce žáků:
technický výkres
Zpracování souborné práce:
teoretická část – rozdělení a popis měřidel
praktická část – měření – plošné
– prostorové
závěr – výsledné práce
Pro splnění modulu ho musí žák absolvovat s maximální absencí do 20 %.
V rámci odborného výcviku žák absolvuje praktickou zkoušku doplněnou písemným a ústním zkoušením.
Kritéria hodnocení:
Stupeň 1 (výborný): Žák ovládá požadované poznatky, fakta, pojmy. Samostatně uplatňuje osvojené poznatky a dovednosti při řešení teoretických i praktických úkolů. Písemný i ústní projev je správný a přesný.
Stupeň 2 (chvalitebný): Žák ovládá požadované poznatky, fakta, pojmy v podstatě uceleně. Samostatně nebo podle menších podnětů učitele uplatňuje osvojené dovednosti při řešení teoretických i praktických úkolů. Písemný i ústní projev mívá menší nedostatky ve správnosti a přesnosti.
Stupeň 3 (dobrý): Žák má v osvojení požadavků, faktů, pojmů nepodstatné mezery. Podstatnější nepřesnosti a chyby dovede za pomoci učitele korigovat. V písemném a ústním projevu má nedostatky ve správnosti a přesnosti.
Stupeň 4 (dostatečný): Žák má v osvojení požadavků, faktů, pojmů závažné mezery. Závažné chyby dovede žák s pomocí učitele opravit. V písemném a ústním projevu se objevují vážné nedostatky ve správnosti a přesnosti. Žák je nesamostatný a není tvořivý.
Stupeň 5 (nedostatečný): Žák má v osvojení požadavků, faktů, pojmů závažné a značné mezery. Neprojevuje samostatnost, vyskytují se časté nedostatky při řešení zadaných úkolů a nedovede své vědomosti a dovednosti uplatnit ani s podněty učitele. V písemném a ústním projevu má závažné nedostatky ve správnosti a přesnosti.
Bodové hodnocení:
100 % - 91 % výborný
90 % - 71 % chvalitebný
70 % - 51 % dobrý
50 % - 31 % dostatečný
30 % - 0 % nedostatečný
Dr. Jiří Švagr – Ing. Jan Vojtík, Technologie ručního zpracování kovů, Institut výchovy a vzdělávání, Prahy 2000, ISBN 80-7105-214-0
Ing. Jozef Bronček, Ph.D. a kol., Strojírenství a strojírenská výroba, Nakladatelství Dr. Josef Raabe s.r.o., Praha 2017, ISSN 2533-5081
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Michal Hošek. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.