Tělesná cvičení a pohybové hry (H)
ZD-m-3/AG98
Všeobecné vzdělávání
všeobecně vzdělávací
H (EQF úroveň 3)
ZD - Člověk, jeho osobnost, zdraví a bezpečí
16
30. 04. 2020
Modul je bez nároku na předchozí znalosti a dovednosti.
Obsahový okruh: Tělesná výchova
Obsahový podokruh: Tělesná cvičení a pohybové hry
Cílem modulu je seznámit žáky se základy tělesných cvičení vedoucích k regeneraci tělesných a duševních sil, k relaxaci, ale i k rozvoji zdatnosti a kondice. Dále si vyzkouší a osvojí vybrané pohybové hry, jejich pravidla, která dokáže upravovat nebo vymýšlet různé varianty, základy názvosloví základních poloh a pohybů.
a) rozcvičí se před hlavní pohybovou činností a ukončí ji v souladu s hlavní pohybovou činností
b) zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti, vybrané pohybové hry a jejich pravidla
c) posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, vysvětlí význam prováděných činností, označí zjevné nedostatky
d) užívá základy názvosloví základních poloh a pohybů
a) relaxační cvičení
b) kompenzační cvičení
c) koordinační cvičení
d) kondiční cvičení
e) pohybové hry
Osvojí si a samostatně zvládne různá tělesná cvičení a pohybové hry.
Osvojí si přípravu na tyto pohybové činnosti a jejich ukončení, správné názvosloví, dodržování pravidel a základních myšlenek fair play.
Osvojí si vybrané pohybové hry, jejich pravidla, která dokáže upravovat, vymýšlet různé varianty či je samostatně vyhledávat.
Ad Očekávané výsledky učení
a) rozcvičí se před hlavní pohybovou činností a ukončí ji v souladu s hlavní pohybovou činností
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem;
b) zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti, vybrané pohybové hry a jejich pravidla
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem;
c) posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, vysvětlí význam prováděných činností, označí zjevné nedostatky ostatních cvičenců
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem;
d) užívá základy názvosloví základních poloh a pohybů
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem
Ad Očekávané výsledky učení
a) rozcvičí se před hlavní pohybovou činností a ukončí ji v souladu s hlavní pohybovou činností
předvede alespoň 8 rozcvičovacích cviků (průpravných her), které jsou v souladu s náplní hlavní činnosti;
b) zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti, vybrané pohybové hry a jejich pravidla
zvládne předvést vybraná tělesná cvičení, na každý druh cvičení dokáže předvést šest cviků v dostatečně správném provedení a v souladu s individuálními předpoklady;
dokáže přiřadit jednotlivé cviky ke svalovým partiím, které jsou při cviku nejvíce využívány;
zvládne pohybové dovednosti vybraných pohybových her, jejich pravidla včetně různých modifikací;
c) posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, vysvětlí význam prováděných činností, označí zjevné nedostatky
dokáže rozlišit dobré a špatné provedení pohybové činnosti a dokáže popsat, kde jsou zjevné nedostatky v provedení;
d) užívá základy názvosloví základních poloh a pohybů
správně používá názvosloví
Doporučené rozložení výuky: ideální rozvržení 6 hodin v ročníku v řadě, vždy ve 3 navazujících týdnech; lze rozvrhnout podle potřeb školy i jinak.
VV - Všeobecné vzdělávání
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vít Somr. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.