VSTUPNÍ ČÁST
Název modulu
Robotika II
Kód modulu
23-m-4/AG53
Typ vzdělávání
Odborné vzdělávání
Typ modulu
(odborný) teoreticko–praktický
Využitelnost vzdělávacího modulu
Kategorie dosaženého vzdělání
L0 (EQF úroveň 4)
Skupiny oborů
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
Komplexní úloha
Obory vzdělání - poznámky
23-45-L/01 Mechanik seřizovač
23-44-L/01 Mechanik strojů a zařízení
Délka modulu (počet hodin)
12
Poznámka k délce modulu
Platnost modulu od
30. 04. 2020
Platnost modulu do
Vstupní předpoklady
Absolvování 2. ročníku uvedeného oboru.
Absolvování modulu Robotika I.
JÁDRO MODULU
Charakteristika modulu
Cílem modulu je získat znalosti a dovednosti při obsluze robotických pracovišť.
Očekávané výsledky učení
Žák:
- dodržuje BOZP na pracovišti robotiky
- obsluhuje ovládací prvky
- samostatně programuje CNC na výukových strojích
- provádí zálohování a obnovu dat
Obsah vzdělávání (rozpis učiva)
Robotika II:
- bezpečnost práce na robotizovaných pracovištích
- kalibrace robota (seřízení nulových pozic os robota)
- korekce nástroje a FRAME
- tvorba a testování programů
- korekce programových celků
- SPS funkce
- rozhraní „Automatika externě“
- zálohování a obnova dat
Učební činnosti žáků a strategie výuky
Teoretická část:
- odborný výklad a prezentace na téma:
- tvorba a testování programů pro CNC stroje
- zadávání NC programů
- realizace upínání a seřizování polohy nástrojů na CNC obráběcích strojích
- simulace v programu a podprogramů
- nastavování technologických podmínek pracovních operací
- korekce programových celků a zálohováním a obnovou dat
- promítání instruktážních a výukových filmů pomocí video-prezentace, iPad a Apple TV
Praktická část:
- žák čte a vytváří výkresy součástí, výkresy sestavení, schémata a jiné produkty grafické a technické komunikace používané ve strojírenství
- žák orientuje se ve struktuře a tvorbě NC programu
- žák rozezná a chápe a umí zjistit korekce nástrojů
- exkurze žáků do výrobního podniku
- žák provádí zálohování a obnovu dat
- žák provádí simulaci a kontrolu navrženého programu
- žák řeší úlohy s využitím odborných aplikačních software pro počítačovou podporu projektové a konstrukční přípravy výroby
- samostatná práce žáků na zadané seminární práci na téma dle zadaného úkolu
- žák vyrobí prakticky požadovaný díl
Zařazení do učebního plánu, ročník
3. ročník
VÝSTUPNÍ ČÁST
Způsob ověřování dosažených výsledků
Hodnocení výsledků vzdělávání žáků.
1. ústní zkoušení -
- prověření odborných znalosti z oblasti znalostí a dovedností při obsluze robotických pracovišť, dodržování BOZP na pracovišti robotiky, obsluhy ovládacích prvků, samostatného programování CNC na výukových strojích a provádění zálohování a obnovu dat
2. závěrečná modulová práce -
- prověření odborných znalostí samostatným naprogramováním CNC výukového stroje, provedení simulace a kontroly navrženého programu a prakticky vyrobení požadovaného dílu
Kritéria hodnocení
Hodnotí se známkou:
Ad1. ústní přezkoušení:
Stupeň 1 (výborný)
Žák operuje s požadovanými termíny, znaky a symboly uceleně, přesně a úplně a chápe vztahy a zákonitosti mezi nimi.
Stupeň 2 (chvalitebný)
Žák operuje s požadovanými termíny, znaky a symboly v podstatě uceleně, přesně a úplně a chápe vztahy a zákonitosti mezi nimi.
Stupeň 3 (dobrý)
Žák má v ucelenosti, přesnosti a úplnosti osvojení požadovaných termínů, znaků, symbolů a zákonitostí nepodstatné mezery.
Stupeň 4 (dostatečný)
Žák má v ucelenosti, přesnosti a úplnosti osvojení požadovaných termínů, znaků, symbolů a zákonitostí závažné mezery.
Stupeň 5 (nedostatečný)
Žák si požadované termíny, znaky, symboly a zákonitosti neosvojil uceleně, přesně a úplně, má v nich závažné a značné mezery.
Ad 2. praktické testování získaných kompetencí, BOZP
Hodnocení v %
- 88 – 100 % … 1
- 75 – 87 % … 2
- 63 – 74 % … 3
- 50 – 62 % … 4
- < 50 % … 5
Žák splnil modul na 51 % a více.
Do celkového hodnocení žáka učitel odborného výcviku zahrne:
- aktivitu na odborném výcviku
- správnost používané terminologie
- samostatnost
- správnost výběru norem
Doporučená literatura
Poznámky
Obsahové upřesnění
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vladimír Špicar. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.