Měření odporu
26-m-3/AG13
Odborné vzdělávání
(odborný) teoreticko–praktický
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
26 - Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika
Metody měření odporu
26-51-H/01 Elektrikář
26-51-H/02 Elektrikář – silnoproud
26-52-H/01 Elektrotechnik pro zařízení a přístroje
26-41-L/01Mechanik elektrotechnik
32
30. 04. 2020
Úspěšné absolvování Elektrotechnického základu (obory L) nebo Elektrotechniky (obory H).
Cílem modulu je osvojení znalostí a dovedností žáků v oblasti základních metod měření odporu – dělení odporů podle velikosti, přímé a nepřímé metody měření odporu; zapojení, výpočet, určení velikosti, postup při měření i vyhodnocení výsledků měření.
Žák:
Obsahové okruhy:
Výuka probíhá ve vyučovacích předmětech Elektrická měření a Odborný výcvik. Doporučuje se vyučovat ve druhém nebo třetím ročníku (obory L) nebo druhém ročníku (obory H).
Písemné zkoušení – teoretické testy (po ukončení obsahového okruhu) a závěrečný test (po ukončení modulu):
Závěrečný test je průřezový, je složen z otázek předchozích testů.
Praktická měření:
Samostatná práce:
Pod názvem metody bude ve správném sloupci zapojení a vzorec pro výpočet (případně postup, který vede ke zjištění hodnoty odporu). Pokud metoda není, zůstane prostor prázdný)
Ze všech částí musí být žák hodnocen nejhůře – dostatečný.
Žák uspěl, pokud splnil všechny tři dílčí části zkoušky. Celkové hodnocení vzdělávacího modulu je složeno z hodnocení dílčích částí, a to v poměru 1:1:2 (protokol: přehled přístrojů: test).
Z jednotlivých částí zkoušky musí být žák hodnocen nejhůře – dostatečný.
Prospěl na výborný:
Žák provede praktická měření a vyhodnotí správně výsledky. Vypracuje včas a bez chyb přehled metod měření R.
Získá minimálně 90 % správných odpovědí v závěrečném teoretickém testu.
Prospěl na chvalitebný:
Žák provede praktická měření a vyhodnotí výsledky s drobnými chybami, které po upozornění odstraní. Vypracuje včas a bez chyb přehled metod měření R.
Získá minimálně 75 % správných odpovědí v závěrečném teoretickém testu.
Prospěl na dobrý:
Žák provede praktická měření. Výsledky vyhodnotí s chybami, které po upozornění odstraní. Vypracuje přehled metod měření R.
Získá minimálně 65 % správných odpovědí v závěrečném teoretickém testu.
Prospěl na dostatečný:
Žák provede praktická měření a vyhodnotí výsledky s pomocí. Vypracuje přehled metod měření R, chyby po upozornění odstraní, případně doplní chybějící údaje.
Získá minimálně 50 % správných odpovědí v závěrečném teoretickém testu.
Neprospěl:
Získá méně než 50 % správných odpovědí v teoretickém testu.
Nesplní měření praktické úlohy, neodevzdá protokol s vyhodnocením měření, nezpracuje přehled.
Elektrotechnická měření, BEN – technická literatura Praha, 2002
TKOTZ, K. a kol.: Příručka pro elektrotechnika, Europa-Sobotáles cz. s.r.o., Praha, 2006
BASTIAN, P. a kol.: Praktická elektrotechnika, Europa-Sobotáles cz. s.r.o., Praha, 2004
HÄBERLE, G. a kol.: Elektrotechnické tabulky pro školu i praxi, Europa-Sobotáles cz. s.r.o., Praha, 2006
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Demjanová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.