Detail modulu Tvorba zadání

 

VSTUPNÍ ČÁST

Název modulu

Tvorba zadání

Kód modulu

82-m-4/AE99

Typ vzdělávání

Odborné vzdělávání

Typ modulu

(odborný) teoreticko–praktický

Využitelnost vzdělávacího modulu

Kategorie dosaženého vzdělání

M (EQF úroveň 4)

Skupiny oborů

82 - Umění a užité umění

Komplexní úloha

Obory vzdělání - poznámky

  • 82-41-M/05 Grafický design

Délka modulu (počet hodin)

12

Poznámka k délce modulu

Platnost modulu od

30. 04. 2020

Platnost modulu do

Vstupní předpoklady

Nejsou stanoveny

JÁDRO MODULU

Charakteristika modulu

Cílem modulu je seznámení žáků s problematikou tvorby zadání zásadní pro komunikaci ve vztahu zadavatel a výtvarník. Žák se seznámí s technologickými a výrobními kritérii tvorby, s aplikací výtvarného výstupu a s cílovou skupinou pro daný výstup.

Po absolvování modulu žák vypracuje projekt tvorby zadání, následně vytvoří požadovaný produkt a charakterizuje zpětnou vazba projektu.

Očekávané výsledky učení

Žák:

  • charakterizuje obsah a smysl zadání výtvarného výstupu
  • rozpozná dostatečné a nedostatečné zadání
  • vypracuje projekt tvorby zadání,
  • po vytvoření produktu charakterizuje zpětnou vazbu projektu

Obsah vzdělávání (rozpis učiva)

Obsahové okruhy vzdělání:

  1. Charakteristika tvorby zadání pro výtvarně kreativní činnost
  • základní pojmy
  • struktura a základní náležitosti zadání 
  1. Prvky zadání
  • nezbytné prvky správného zadání
  • technologická a výrobní kritéria
  • aplikace výtvarného výstupu
  1. Vztah zadavatele a tvůrce
  • předmět činnosti
  • role v procesu zadávání
  • cílová skupina výstupu
  • reference produktů
  1. Tvorba vlastního zadání
  • vytvoření požadovaného produktu a zpětná vazba

Učební činnosti žáků a strategie výuky

Strategie učení: ve výuce se doporučuje kombinovat níže uvedené metody výuky.

Metody slovní:

  • odborný výklad s prezentací a hostem

Metody názorně demonstrační:

  • ukázky a charakteristika základních pojmů
  • praktická cvičení formou semináře a hry

Specifikace samostatné práce:

  • teoretická část (teoretický popis tématu, postupů)
  • praktická část (vytvoření požadovaného produktu a zpětná vazba)
  • 6 až 10 stran včetně příloh (skicy, fotografie, aj.)

Učební činnosti žáků:

  • seznámí se s tvorbou zadání pro výtvarně kreativní činnost
  • charakterizuje prvky zadání
  • charakterizuje a popíše vztah zadavatele a tvůrce
  • vytvoří vlastní zadání
  • aktivně se zapojuje do výuky a zodpovídá kontrolní otázky vyučujícího

Zařazení do učebního plánu, ročník

3 nebo 4. ročník

VÝSTUPNÍ ČÁST

Způsob ověřování dosažených výsledků

Písemná nebo ústní forma zkoušení

  • základní pojmy a terminologie
  • diskuze k tématu

Samostatná práce žáků:

  • vypracovaní projektu tvorby zadání pro výtvarně kreativní činnost

V rámci výuky jsou ověřovány teoretické i praktické dovednosti formou samostatné práce.

Ověřované okruhy:

  • tvorba zadání pro výtvarně kreativní činnost
  • prvky zadání
  • vztah zadavatele a tvůrce
  • tvorba vlastního zadání

Kritéria hodnocení

prospěl – neprospěl

  • 1 – student smysluplně reaguje v diskuzi, je schopen analyzovat zadání obsažená v zadání úkolů a opravit či doplnit případné nedostatky
  • 2 –  student obecné problematice rozumí, není však schopen nabyté poznatky aplikovat komplexně
  • 3 – student obecné problematice rozumí, není však schopen nabyté poznatky aplikovat bez značných zásahů a pomoci pedagoga a kolektivu
  • 4 – student jeví pouze povšechné znalosti problematiky, není je schopen aplikovat na konkrétních příkladech
  • hranice úspěšnosti zkoušky – student problematiku zcela nezvládl, nechápe princip zadání ani jeho důležitost pro cílevědomou výtvarnou práci v komerční sféře

Pro splnění modulu ho musí žák absolvovat s maximální absencí do 20 %.

Doporučená literatura

ŘEZÁČ Jan. Web ostrý jako břitva. House of Řezáč, 2016. 216 s. ISBN 978-80-8792-301-6.

KOLEKTIV AUTORŮ. 365 přikázání grafického designu, Praha: Slovart, 2018.  384 s. ISBN: 978-80-7529-554-5.

Poznámky

Obsahové upřesnění

OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP

Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Picko-Baumannová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.

Statut dokumentu

Veřejný

Přílohy veřejné