VSTUPNÍ ČÁST
Název modulu
Tvorba zadání
Kód modulu
82-m-4/AE99
Typ vzdělávání
Odborné vzdělávání
Typ modulu
(odborný) teoreticko–praktický
Využitelnost vzdělávacího modulu
Kategorie dosaženého vzdělání
M (EQF úroveň 4)
Skupiny oborů
82 - Umění a užité umění
Komplexní úloha
Obory vzdělání - poznámky
- 82-41-M/05 Grafický design
Délka modulu (počet hodin)
12
Poznámka k délce modulu
Platnost modulu od
30. 04. 2020
Platnost modulu do
Vstupní předpoklady
Nejsou stanoveny
JÁDRO MODULU
Charakteristika modulu
Cílem modulu je seznámení žáků s problematikou tvorby zadání zásadní pro komunikaci ve vztahu zadavatel a výtvarník. Žák se seznámí s technologickými a výrobními kritérii tvorby, s aplikací výtvarného výstupu a s cílovou skupinou pro daný výstup.
Po absolvování modulu žák vypracuje projekt tvorby zadání, následně vytvoří požadovaný produkt a charakterizuje zpětnou vazba projektu.
Očekávané výsledky učení
Žák:
- charakterizuje obsah a smysl zadání výtvarného výstupu
- rozpozná dostatečné a nedostatečné zadání
- vypracuje projekt tvorby zadání,
- po vytvoření produktu charakterizuje zpětnou vazbu projektu
Obsah vzdělávání (rozpis učiva)
Obsahové okruhy vzdělání:
- Charakteristika tvorby zadání pro výtvarně kreativní činnost
- základní pojmy
- struktura a základní náležitosti zadání
- Prvky zadání
- nezbytné prvky správného zadání
- technologická a výrobní kritéria
- aplikace výtvarného výstupu
- Vztah zadavatele a tvůrce
- předmět činnosti
- role v procesu zadávání
- cílová skupina výstupu
- reference produktů
- Tvorba vlastního zadání
- vytvoření požadovaného produktu a zpětná vazba
Učební činnosti žáků a strategie výuky
Strategie učení: ve výuce se doporučuje kombinovat níže uvedené metody výuky.
Metody slovní:
- odborný výklad s prezentací a hostem
Metody názorně demonstrační:
- ukázky a charakteristika základních pojmů
- praktická cvičení formou semináře a hry
Specifikace samostatné práce:
- teoretická část (teoretický popis tématu, postupů)
- praktická část (vytvoření požadovaného produktu a zpětná vazba)
- 6 až 10 stran včetně příloh (skicy, fotografie, aj.)
Učební činnosti žáků:
- seznámí se s tvorbou zadání pro výtvarně kreativní činnost
- charakterizuje prvky zadání
- charakterizuje a popíše vztah zadavatele a tvůrce
- vytvoří vlastní zadání
- aktivně se zapojuje do výuky a zodpovídá kontrolní otázky vyučujícího
Zařazení do učebního plánu, ročník
3 nebo 4. ročník
VÝSTUPNÍ ČÁST
Způsob ověřování dosažených výsledků
Písemná nebo ústní forma zkoušení
- základní pojmy a terminologie
- diskuze k tématu
Samostatná práce žáků:
- vypracovaní projektu tvorby zadání pro výtvarně kreativní činnost
V rámci výuky jsou ověřovány teoretické i praktické dovednosti formou samostatné práce.
Ověřované okruhy:
- tvorba zadání pro výtvarně kreativní činnost
- prvky zadání
- vztah zadavatele a tvůrce
- tvorba vlastního zadání
Kritéria hodnocení
prospěl – neprospěl
- 1 – student smysluplně reaguje v diskuzi, je schopen analyzovat zadání obsažená v zadání úkolů a opravit či doplnit případné nedostatky
- 2 – student obecné problematice rozumí, není však schopen nabyté poznatky aplikovat komplexně
- 3 – student obecné problematice rozumí, není však schopen nabyté poznatky aplikovat bez značných zásahů a pomoci pedagoga a kolektivu
- 4 – student jeví pouze povšechné znalosti problematiky, není je schopen aplikovat na konkrétních příkladech
- hranice úspěšnosti zkoušky – student problematiku zcela nezvládl, nechápe princip zadání ani jeho důležitost pro cílevědomou výtvarnou práci v komerční sféře
Pro splnění modulu ho musí žák absolvovat s maximální absencí do 20 %.
Doporučená literatura
ŘEZÁČ Jan. Web ostrý jako břitva. House of Řezáč, 2016. 216 s. ISBN 978-80-8792-301-6.
KOLEKTIV AUTORŮ. 365 přikázání grafického designu, Praha: Slovart, 2018. 384 s. ISBN: 978-80-7529-554-5.
Poznámky
Obsahové upřesnění
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Picko-Baumannová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.