Systémy vstřikování vznětových motorů
39-m-4/AA36
Odborné vzdělávání
odborný teoretický
L0 (EQF úroveň 4)
H (EQF úroveň 3)
M (EQF úroveň 4)
39 - Speciální a interdisciplinární obory
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
26 - Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika
41 - Zemědělství a lesnictví
Systém vstřikování Common-rail
39 – 41 – L01 Autotronik
36
30. 04. 2020
Modul je určen pro žáky 3. ročníků (případně 4. ročnníků) oborů vzdělání se zaměřením na autoopravárenství. Předpokladem pro úspěšné absolvování modulu jsou základní znalosti fyziky a geometrie získané na základní škole. Předpokládá se předchozí absolvování modulů Motory a Mechanické části spalovacích motorů a příslušenství.
Modul je napojen na výsledky vzdělávání RVP (oblast Strojní zařízení) a reflektuje výsledky učení podle stanoveného odborného základu pro obory vzdělání v autoopravárenství.
Cílem modulu je zvýšit teoretické dovednosti a znalosti v oblasti systémů přípravy směsi zážehových motorů. Tyto znalosti pomohou žákům zlepšit návaznost na praktické dovednosti a lepší uplatnitelnost na trhu práce.
Žák po absolvování modulu:
Příslušenství spalovacích motorů – palivová soustava:
- řadové vstřikovací čerpadlo
- rotační vstřikovací čerpadlo
- systém čerpadlo-tryska
- systém vstřikování s tlakovým zásobníkem
1. Charakterizuje účel, popíše principy činnosti, druhy, konstrukci a použití jednotlivých soustav:
- Žák po výkladu řízeným rozhovorem zopakuje nejdůležitější části látky.
- Žáci řeší při skupinové týmové výuce problémovou úlohu týkající se vstřikovacích soustav vznětových motorů, jejich výhody, nevýhody, použití, nové trendy v oblasti přípravy směsi.
- Žáci seznámí ostatní žáky s výsledky své práce a reagují na otázky.
2. Každý žák je samostatně testován v rámci opakování látky
Modul je vhodný pro výuku žáků v 3. ročníku (popřípadě 4. ročníku) oborů vzdělání zabývajících se autoopravárenstvím.
1. Žák charakterizuje účel, popíše principy činnosti, druhy, konstrukci a použití jednotlivých soustav:
- Prověření provést formou dílčích testů a ústního zkoušení
- Závěrečné ověřování provést formou testu, jež zahrnuje otázky ze všech oblastí, tj. jednotlivé soustavy vstřikování paliva vznětového motoru
Kritéria výsledku pro splnění modulu:
Kritéria hodnocení s ohledem na očekávané výsledky učení:
(celkem 4 testy, každý splnit minimálně na 50 %).
JAN, Zdeněk a Bronislav ŽĎÁNSKÝ. Automobily IV: Příslušenství. 5. Brno: Avid spol. s r.o., 2007. ISBN 978-80-903671-8-0.
GSCHEIDLE A KOL. Příručka pro automechanika. 1. vydání. Praha: Sobotáles, 2001. ISBN 80 -85920 – 76 - X
Nutná odborná učebna s projektorem.
Připojení na internet.
Doporučené učební pomůcky (řezy, obrazy apod.).
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Hart. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.