Systémy přípravy směsi zážehových motorů
39-m-4/AA34
Odborné vzdělávání
odborný teoretický
L0 (EQF úroveň 4)
H (EQF úroveň 3)
M (EQF úroveň 4)
39 - Speciální a interdisciplinární obory
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
26 - Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika
41 - Zemědělství a lesnictví
Rozdělení elektronického vstřikování
39 – 41 – L01 Autotronik
8
30. 04. 2020
Modul je určen pro žáky 3. ročníků (případně 4. ročníků) oborů vzdělání se zaměřením na autoopravárenství. Předpokladem pro úspěšné absolvování modulu jsou základní znalosti fyziky a geometrie získané na základní škole. Předpokládá se předchozí absolvování modulů Motory a Mechanické části spalovacích motorů a příslušenství.
Modul je napojen na výsledky vzdělávání RVP (oblast Strojní zařízení) a reflektuje výsledky učení podle stanoveného odborného základu pro obory vzdělání v autoopravárenství.
Cílem modulu je zvýšit teoretické dovednosti a znalosti v oblasti systémů přípravy směsi zážehových motorů. Tyto znalosti pomohou žákům zlepšit návaznost na praktické dovednosti a lepší uplatnitelnost na trhu práce.
Žák po absolvování modulu:
- charakterizuje účel, popíše principy činnosti, druhy, konstrukci a použití jednotlivých soustav.
Příslušenství spalovacích motorů – palivová soustava:
- karburátor
- nízkotlaké vstřikování benzínu
- vysokotlaké vstřikování benzínu
1. Charakterizuje účel, popíše principy činnosti, druhy, konstrukci a použití jednotlivých soustav:
- Žák po výkladu řízeným rozhovorem zopakuje nejdůležitější části látky.
- Žáci řeší při skupinové týmové výuce problémovou úlohu týkající se soustav přípravy směsi pro zážehové motory, jejich výhody, nevýhody, použití, nové trendy v oblasti přípravy směsi.
- Žáci seznámí ostatní žáky s výsledky své práce a reagují na otázky.
Každý žák je samostatně testován v rámci opakování látky.
Modul je vhodný pro výuku žáků v 3. ročníku (případně 4. ročníkům) oborů vzdělání zabývajících se autoopravárenstvím.
1. charakterizuje účel a popíše principy činnosti:
- Ověření provést formou dílčích testů.
2. popíše druhy, konstrukci a použití jednotlivých soustav:
- Ověření provést formou dílčích testů.
Na konci modulu provést ověření závěrečným testem.
Kritéria výsledku pro splnění modulu:
Kritéria hodnocení v návaznosti na očekávané výsledky učení:
JAN, Zdeněk a Bronislav ŽĎÁNSKÝ. Automobily IV: Příslušenství. 5. Brno: Avid spol. s r.o., 2007. ISBN 978-80-903671-8-0.
GSCHEIDLE A KOL. Příručka pro automechanika. 1. vydání. Praha: Sobotáles, 2001. ISBN 80 -85920 – 76 - X
Nutná odborná učebna s projektorem.
Připojení na internet.
Doporučené učební pomůcky (řezy, obrazy apod.).
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Hart. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.