BOZP 2 obrábění na konvenčních obráběcích strojích E
23-m-2/AE51
Odborné vzdělávání
(odborný) teoreticko–praktický
E (dvouleté, EQF úroveň 2)
H (EQF úroveň 3)
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
Rizika od pohyblivých částí obráběcích strojů
23-51-H/01 Strojní mechanik
23-51-E/01 Strojírenské práce
12
30. 04. 2020
Ukončení 1.ročníku uvedených oborů vzdělávání, základní znalosti částí strojů a zařízení.
Cílem modulu je připravit žáky na předcházení, přítomnost, možnost a vznik rizikových situací při práci na konvenčních obráběcích strojích. Seznámit se základy BOZP na konvenčních obráběcích strojích, základy PO a používáním OOPP.
Pro bezpečnost práce je třeba:
Žák:
BOZP:
Doporučené postupy výuky:
Na začátku výkladu nepředvádět, protože žáci výkladu nevěnují pozornost.
Konkrétní metody práce
2. ročník
Písemné zkoušení - otázky z oblasti správného používání osobních ochranných pomůcek a rizik při jejich nesprávném používání
Ústní zkoušení - ůstní otázky z oblasti zásad poskytování první pomoci při úrazech na pracovišti ve strojírenství vysvětlení základních pravidel dodržování BOZP a PO
Praktické zkoušení - na pracovišti u jednotlivých konvenčních obráběcích strojů předvede správné dodoržování BOZP a PO
Písemný test: test dosažených znalostí ze zásad používání OOPP
Ústní zkoušení: vysvětlení základních pravidel dodržování BOZP a PO.
Praktické zkoušení: hodnocení analýzy pracovních rizik na dané pracoviště, popř. stroji
Písemný test: test dosažených znalostí.
Max. 100 bodů, minimálně 65 bodů
Praktické zkoušení: hodnocení Analýzy pracovních rizik na dané pracoviště, popř. stroj
Max. 100 bodů, minimálně 65 bodů
Celkové hodnocení: uspěl (a) – neuspěl (a)
Žák uspěl, pokud uspěl z obou částí
Listina základních práv a svobod (čl. 28)
Zákoník práce § 132 ve znění pozdějších předpisů
https://eluc.kr-olomoucky.cz/
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Václav Kohout. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.