Projektové řízení - time management
18-m-4/AD97
Odborné vzdělávání
(odborný) teoreticko–praktický
M (EQF úroveň 4)
18 - Informatické obory
Příklad vedení projektu – time management
18-20-M/01 Informační technologie
28
30. 04. 2020
Základní znalost pojmů informačních systémů, práce na PC a základy obsluhy CASE UML SW
Modul představuje základní problematiku projektového řízení, time managementu a návaznosti na využívané metodiky návrhu a provozování informačních systémů (např. ITIL). Stěžejní problematikou je využití nástrojů na plánování projektů a řízení projektových a firemních zdrojů (např. Ganttův diagram apod.).
Žák:
(RPV)
Aby absolventi:
ICT - organizace času a plánování; Software pro plánování činností
Pojmy z oblasti projektového řízení ICT a IS
Žáci nejdříve během samostudia předložených textů (s přístupem na internet) nad existujícím diagramem sestaví postup projektu a jeho časovou náročnost.
Postupem výuky je ukázka rozboru souvislého textu pedagogem a jeho porozumění jako vstupu "inženýrské informace" pro další zpracování CASE nástroji. Žáci poté za pomoci CASE nástrojů sestaví Ganttův diagram.
Klíčovým úkolem je dostatečné porozumění základním pojmů v dané oblasti - žáci vyhledávají na internetu odpovídající příklady k jednotlivým definicím pojmů, a to včetně ekonomických otázek.
3. ročník - Informační systémy
Ověřování výsledků probíhá formou tvorby závěrečné písemné práce. Žák pracuje samostatně a jako písemnou práci vypracuje závěrečný protokol obsahující:
Pro splnění komplexní úlohy musí žák získat minimálně 60 % bodů z maximálního možného bodového zisku 100 bodů.
ŘEPA, Václav. Procesně řízená organizace. Praha: Grada, 2012. Management v informační společnosti. ISBN 978-80-247-4128-4.
BUCKSTEEG, Martin. ITIL 2011. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 9788025137321.
CADLE, James a Donald YEATES. Project Management for Information Systems. 5. Essex, UK: Pearson Education Limited, 2008. ISBN 978-0-13-206858-1.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Miroslav Široký. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.