VSTUPNÍ ČÁST
Název modulu
Dýhy, aglomerovaný materiál a překližované materiály
Kód modulu
82-m-3/AD82
Typ vzdělávání
Odborné vzdělávání
Typ modulu
odborný teoretický
Využitelnost vzdělávacího modulu
Kategorie dosaženého vzdělání
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
Skupiny oborů
82 - Umění a užité umění
Komplexní úloha
Obory vzdělání - poznámky
- 82-51-H/02 Umělecký truhlář a řezbář
- 33-56-H/01 Truhlář
- 82-51-L/02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva
Délka modulu (počet hodin)
12
Poznámka k délce modulu
Platnost modulu od
30. 04. 2020
Platnost modulu do
Vstupní předpoklady
Nejsou stanoveny
JÁDRO MODULU
Charakteristika modulu
Cílem modulu je osvojení znalostí základních materiálů. Žák se seznámí s rozdělením a druhy dýh. Žák se seznámí s druhy aglomerovaných a překližovaných materiálů a se způsoby výroby aglomerovaných a překližovaných materiálů.
Po absolvování modulu žák chrarakterizuje a popíše druhy dýh, aglomerovaných a překližovaných materiálů. Popíše způsoby výroby aglomerovaných a překližovaných materiálů a zná pravidla pro skladování těchto materiálů.
Očekávané výsledky učení
Žák:
- charakterizuje jednotlivé druhy a rozdělení dýh včetně jejich použití
- charakterizuje druhy aglomerovaných materiálů
- popíše výrobu aglomerovaných materiálů
- charakterizuje použití jednotlivých druhů aglomerovaných materiálů
- charakterizuje překližované materiály
- popíše výrobu překližovaných materiálů
- charakterizuje použití překližovaných materiálů
- popíše pravidla pro ukládání a skladování plošných materiálů
Obsah vzdělávání (rozpis učiva)
Obsahové okruhy učiva:
- Dýhy:
- rozdělení
- druhy dýh a jejich použití
- Aglomerované materiály:
- druhy, rozdělení
- postup výroby
- použití aglomerovaných materiálů
- Překližované materiály:
- druhy, rozdělení
- postup výroby
- použití
- Skladování plošných materiálů:
Učební činnosti žáků a strategie výuky
Strategie učení: ve výuce se doporučuje kombinovat níže uvedené metody výuky.
Metody slovní:
- odborný výklad s prezentací
Metody názorně demonstrační:
Přímé vyučování:
- orientace žáků v učivu, znalost postupů výroby (diskuze, ústní zkoušení)
Učební činnosti žáků:
- seznámí se s druhy dýh
- seznámí se s druhy a rozdělení aglomerovaných materiálů
- popíše postupy výroby aglomerovaných materiálů
- charakterizuje druhy a rozdělení překližovaných materiálů
- popíše postupy výroby překližovaných materiálů
- způsoby skladování plošných materiálů
Zařazení do učebního plánu, ročník
VÝSTUPNÍ ČÁST
Způsob ověřování dosažených výsledků
Písemná nebo ústní forma zkoušení:
- základní pojmy a terminologie
- postupy výroby
- použití
V rámci výuky jsou ověřovány především teoretické dovednosti.
Ověřované okruhy:
- druhy dýh
- druhy a rozdělení aglomerovaných materiálů
- postupy výroby aglomerovaných materiálů
- druhy a rozdělení překližovaných materiálů
- popíše postupy výroby překližovaných materiálů
- skladování plošných materiálů
Kritéria hodnocení
Prospěl – neprospěl
- 1 – 100 % – 88 % správných odpovědí v teoretickém testu nebo ústním zkoušení
- 2 – 87 % – 74 % správných odpovědí v teoretickém testu nebo ústním zkoušení
- 3 – 73 % – 59 % správných odpovědí v teoretickém testu nebo ústním zkoušení
- 4 –58 % – 43 % správných odpovědí v teoretickém testu nebo ústním zkoušení
- hranice úspěšnosti zkoušky – 43 % správných odpovědí v teoretickém testu nebo ústním zkoušení
Doporučená literatura
KŘUPALOVÁ Zdeňka, Nauka o materiálech pro 1. a 2. ročník SOU - učební obor truhlář, Sobotáles, ISBN: 978-80-86817-25-5
MUZIKÁŘ, Zdeněk a kolektiv, Materiály II - Pro učební obor Truhlář, Informatorium, ISBN: 978-80-7333-061-3
Poznámky
Obsahové upřesnění
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Miroslav Findeis. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.