Detail modulu Dýhy, aglomerovaný materiál a překližované materiály

 

VSTUPNÍ ČÁST

Název modulu

Dýhy, aglomerovaný materiál a překližované materiály

Kód modulu

82-m-3/AD82

Typ vzdělávání

Odborné vzdělávání

Typ modulu

odborný teoretický

Využitelnost vzdělávacího modulu

Kategorie dosaženého vzdělání

H (EQF úroveň 3)

L0 (EQF úroveň 4)

Skupiny oborů

82 - Umění a užité umění

Komplexní úloha

Obory vzdělání - poznámky

  • 82-51-H/02 Umělecký truhlář a řezbář
  • 33-56-H/01 Truhlář
  • 82-51-L/02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva

Délka modulu (počet hodin)

12

Poznámka k délce modulu

Platnost modulu od

30. 04. 2020

Platnost modulu do

Vstupní předpoklady

Nejsou stanoveny

JÁDRO MODULU

Charakteristika modulu

Cílem modulu je osvojení znalostí základních materiálů. Žák se seznámí s rozdělením a druhy dýh. Žák se seznámí s druhy aglomerovaných a překližovaných materiálů a se způsoby výroby aglomerovaných a překližovaných materiálů.

Po absolvování modulu žák chrarakterizuje a popíše druhy dýh, aglomerovaných a překližovaných materiálů. Popíše způsoby výroby aglomerovaných a překližovaných materiálů a zná pravidla pro skladování těchto materiálů.

Očekávané výsledky učení

Žák:

  • charakterizuje jednotlivé druhy a rozdělení dýh včetně jejich použití
  • charakterizuje druhy aglomerovaných materiálů
  • popíše výrobu aglomerovaných materiálů
  • charakterizuje použití jednotlivých druhů aglomerovaných materiálů
  • charakterizuje překližované materiály
  • popíše výrobu překližovaných materiálů
  • charakterizuje použití překližovaných materiálů
  • popíše pravidla pro ukládání a skladování plošných materiálů

Obsah vzdělávání (rozpis učiva)

Obsahové okruhy učiva:

  1. Dýhy:
  • rozdělení
  • druhy dýh a jejich použití
  1. Aglomerované materiály:
  • druhy, rozdělení
  • postup výroby
  • použití aglomerovaných materiálů
  1. Překližované materiály:
  • druhy, rozdělení
  • postup výroby
  • použití
  1. Skladování plošných materiálů:
  • pravidla pro skladování

Učební činnosti žáků a strategie výuky

Strategie učení: ve výuce se doporučuje kombinovat níže uvedené metody výuky.

Metody slovní:

  • odborný výklad s prezentací

Metody názorně demonstrační:

Přímé vyučování:

  • orientace žáků v učivu, znalost postupů výroby (diskuze, ústní zkoušení)

Učební činnosti žáků:

  • seznámí se s druhy dýh
  • seznámí se s druhy a rozdělení aglomerovaných materiálů
  • popíše postupy výroby aglomerovaných materiálů
  • charakterizuje druhy a rozdělení překližovaných materiálů
  • popíše postupy výroby překližovaných materiálů
  • způsoby skladování plošných materiálů

Zařazení do učebního plánu, ročník

  • 2. ročník

VÝSTUPNÍ ČÁST

Způsob ověřování dosažených výsledků

Písemná nebo ústní forma zkoušení:

  • základní pojmy a terminologie
  • postupy výroby
  • použití

V rámci výuky jsou ověřovány především teoretické dovednosti.

Ověřované okruhy:

  • druhy dýh
  • druhy a rozdělení aglomerovaných materiálů
  • postupy výroby aglomerovaných materiálů
  • druhy a rozdělení překližovaných materiálů
  • popíše postupy výroby překližovaných materiálů
  • skladování plošných materiálů

Kritéria hodnocení

Prospěl – neprospěl

  • 1 – 100 % – 88 % správných odpovědí v teoretickém testu nebo ústním zkoušení
  • 2 – 87 % – 74 % správných odpovědí v teoretickém testu nebo ústním zkoušení
  • 3 – 73 % – 59 % správných odpovědí v teoretickém testu nebo ústním zkoušení
  • 4 –58 % – 43 % správných odpovědí v teoretickém testu nebo ústním zkoušení
  • hranice úspěšnosti zkoušky – 43 % správných odpovědí v teoretickém testu nebo ústním zkoušení

Doporučená literatura

KŘUPALOVÁ Zdeňka, Nauka o materiálech pro 1. a 2. ročník SOU - učební obor truhlář, Sobotáles, ISBN: 978-80-86817-25-5

MUZIKÁŘ, Zdeněk a kolektiv, Materiály II - Pro učební obor Truhlář, Informatorium, ISBN: 978-80-7333-061-3

Poznámky

Obsahové upřesnění

OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP

Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Miroslav Findeis. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.

Statut dokumentu

Veřejný

Přílohy veřejné