Gymnastika, úpoly, tanec (E)
ZD-m-2/AD41
Všeobecné vzdělávání
všeobecně vzdělávací
E (dvouleté, EQF úroveň 2)
ZD - Člověk, jeho osobnost, zdraví a bezpečí
12
30. 04. 2020
Modul je bez nároku na předchozí znalosti a dovednosti.
Obsahový okruh: Tělesná výchova
Obsahový podokruh: Gymnastika, tance a úpoly
Cílem modulu je seznámit žáky se základy gymnastiky, rytmické gymnastiky, tance a úpolů. Žáci by si měli osvojit hlavní gymnastické disciplíny, cvičení na nářadí, cvičení s náčiním, cvičení na hudbu, tanec a základy úpolových sportů. Kromě samotného cvičení je součástí i osvojení si základních pravidel, základy názvosloví základních poloh a pohybů, typických rozcvičovacích cviků a průpravných her.
a) rozcvičí se před hlavní pohybovou činností a ukončí ji v souladu s hlavní pohybovou činností
b) zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti
c) posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky
d) užívá základy názvosloví základních poloh a pohybů
a) gymnastická cvičení bez náčiní, cvičení s náčiním, cvičení na nářadí, dopomoc
b) rytmická gymnastika, cvičení s hudbou, tanec, aerobic
c) základy úpolových sportů a sebeobrany
Osvojí si (v rámci svých fyzických možností samostatně či s dopomocí) gymnastická cvičení bez náčiní, cvičení s náčiním, cvičení na nářadí a základy dopomoci.
Osvojí si (v rámci svých fyzických možností) cvičení na hudbu, tanec, aerobic, úpolové sporty a sebeobranu.
Osvojí si přípravu na tuto pohybovou činnost a její ukončení, základy názvosloví základních poloh a pohybů, dodržování pravidel a základních myšlenek fair-play.
ideální rozvržení 6 hodin v ročníku v řadě, vždy ve 3 navazujících týdnech;
lze rozvrhnout podle potřeb školy i jinak;
Ad Očekávané výsledky učení
a) rozcvičí se před hlavní pohybovou činností a ukončí ji v souladu s hlavní pohybovou činností
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem;
b) zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem;
c) posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem;
d) užívá základy názvosloví základních poloh a pohybů
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem;
Ad očekávané výsledky učení
a) rozcvičí se před hlavní pohybovou činností a ukončí ji v souladu s hlavní pohybovou činností
předvede alespoň 6 rozcvičovacích cviků (průpravných her), které jsou v souladu s náplní hlavní činnosti;
b) zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti
předvede různé cviky v dostatečně správném provedení v souladu s individuálními předpoklady;
doporučí správné využívání dopomoci pro eliminaci zranění;
c) posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky svoje i ostatních cvičenců
dokáže rozlišit dobré a špatné provedení pohybové činnosti a dokáže popsat, kde jsou zjevné nedostatky v provedení;
chápe možné následky špatného provádění;
d) užívá základy názvosloví základních poloh a pohybů
správně používá názvosloví;
VV - Všeobecné vzdělávání
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Polívka. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.