Míčové hry (E)
ZD-m-2/AD40
Všeobecné vzdělávání
všeobecně vzdělávací
E (dvouleté, EQF úroveň 2)
ZD - Člověk, jeho osobnost, zdraví a bezpečí
24
30. 04. 2020
Modul je bez nároku na předchozí znalosti a dovednosti.
Obsahový okruh: Tělesná výchova
Obsahový podokruh: Míčové hry
Cílem modulu je seznámit žáky se základy dvou vybraných míčových her, vyzkouší si herní činnosti jednotlivce, herní kombinace, standardní situace a rozhodování utkání. Kromě samotného cvičení je součástí i osvojení základních pravidel, základy názvosloví základních poloh, pohybů, pravidel a typické rozcvičovací cviky a průpravné hry.
a) rozcvičí se před hlavní pohybovou činností a ukončí ji v souladu s hlavní pohybovou činností
b) zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře
c) dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji
d) užívá základy názvosloví základních poloh, pohybů a pravidel
e) rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče a rozhodčího
f) spolurozhoduje osvojované hry a soutěže
a) základní pravidla
b) herní činnosti jednotlivce typické pro danou míčovou hru
c) herní kombinace
d) standardní situace
e) utkání a jeho spolurozhodování
Osvojí si herní činnosti jednotlivce typické pro danou míčovou hru.
Ve dvojicích si nacvičí jednoduché herní kombinace.
V celém kolektivu nacvičí vybrané standardní situace a samotnou hru.
Osvojí si spolurozhodování utkání.
Osvojí si přípravu na tuto pohybovou činnost a její ukončení, správné základy názvosloví základních poloh a pohybů, dodržování pravidel a základních myšlenek fair-play.
Ideální rozvržení 12 hodin v ročníku;
6 hodin v řadě vždy ve 3 navazujících týdnech na jednu míčovou hru;
v každém ročníku se vystřídají dvě míčové hry;
lze rozvrhnout podle potřeb školy i jinak;
Ad Očekávané výsledky učení
a) rozcvičí se před hlavní pohybovou činností a ukončí ji v souladu s hlavní pohybovou činností
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem;
b) zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem;
c) dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem;
d) užívá základy názvosloví základních poloh, pohybů a pravidel na úrovni hráče
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem;
e) rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče a rozhodčího
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem;
f) spolurozhoduje osvojované hry a soutěže
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem;
Ad očekávané výsledky učení
a) rozcvičí se před hlavní pohybovou činností a ukončí ji v souladu s hlavní pohybovou činností
předvede alespoň 6 rozcvičovacích cviků (průpravných her), které jsou v souladu s náplní hlavní činnosti;
b) zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře
předvede v různých cvičeních a hrách požadované pohybové dovednosti;
c) dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji
dokáže se domluvit se spoluhráčem na vybrané taktice a dodržuje ji;
d) užívá základy názvosloví základních poloh, pohybů a pravidel na úrovni hráče
správně používá názvosloví;
e) rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče a rozhodčího
dokáže rozlišit roli hráče a rozhodčího a z toho plynoucích práv a povinností;
f) spolurozhoduje osvojované hry a soutěže
zvládne spolurozhodovat či samostatně rozhodovat různé hry, soutěže i utkání;
VV - Všeobecné vzdělávání
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Polívka. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.