BOZP, HACCP a hygienické předpisy v gastronomii (E)
65-m-2/AC20
Odborné vzdělávání
(odborný) teoreticko–praktický
E (dvouleté, EQF úroveň 2)
65 - Gastronomie, hotelnictví a turismus
65-51-E/01 Stravovací a ubytovací služby
65-51-E/02 Práce ve stravování
12
30. 04. 2020
Zdravotní průkaz pro práci v potravinářství.
Žák získá poznatky o zásadách a předpisech BOZP, HACCP a hygieně, bude schopen kriticky posoudit výsledky své práce
a přijmout odpovědnost za svá rozhodnutí a jednání.
Získá základní vědomosti, dovednosti a návyky v oblasti hygieny
a bezpečnosti práce a ochrany zdraví při práci a požární prevenci, běžné údržbě a čištění strojů v souladu s předpisy a pracovními postupy.
Seznámí se s příklady bezpečnostních rizik, nejčastějšími příčinami úrazů, s kritickými body HCCP, hygienickými předpisy stanovenými pro práci v gastronomických provozech, se sanitačním řádem a dodržováním pracovní doby a doby potřebné k odpočinku.
Seznámí se s jednotlivými prostory přípravny a varny, s výrobními cestami, které se nesmí křížit, s kontrolními body při přípravě pokrmů.
Žák:
Rozpis učiva
Výukový cyklus je tvořen fázemi stanovování učebních cílů, aktivování dosavadních znalostí, porozumění novému učivu, udržení znalostí a závěrečnou reflexí.
Využití specifických metod, které žákům umožňují lépe pochopit a osvojit si některé vědomosti a dovednosti. Znalost bezpečné práce se stroji a zařízení pro skladování, dopravu, vážení a úpravu surovin, poskytnutí první pomoci.
Ve výuce se doporučuje kombinovat níže uvedené metody výuky.
Metody slovní:
Metody názorně demonstrační:
Metody praktické:
Žák v rámci teoretické výuky:
Žák v rámci praktické výuky:
1. ročník předmět - Technika provozu, odborný výcvik.
Hodnocení je provedeno ústně po dokončení práce nebo v jejím průběhu. Zadávané otázky mají být jednoznačné, srozumitelné a mají směřovat k pochopení učiva.
Písemné zkoušení je realizováno formou testu (možnost výběru odpovědi).
Žák je sledován/ pozorován a hodnocen po celou dobu provádění úkolu při:
Za splněný se považuje modul při dodržení následujících kritérií:
Při hodnocení se uplatňuje i sebehodnocení a individuální přístup k žákovi se specifickými poruchami učení.
SEDLÁČKOVÁ Hana, OTOUPAL Pavel, Technologie přípravy pokrmů, Praha, Fortuna, ISBN 8071689122.
ŠINDELÁŘOVÁ Alena, Kuchařské práce, 1. Díl, Parta, Praha, ISBN 8085989832.
Zákoník práce: zákon č. 262/2006 Sb. ze dne 21. dubna 2006. Praha.
MARTINEK, Josef. Právní předpisy požární ochrany a předpisy související: stav předpisů k 31. 12. 2011. Rožnov pod Radhoštěm: ROVS - Rožnovský vzdělávací servis, 2011.
Vyhláška ministerstva zdravotnictví České republiky č. 137/2004 Sb. ze dne 1. dubna 2004, kterou se provádějí některá ustanovení zákona ČNR č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dagmar Vaďurová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.