VSTUPNÍ ČÁST
Název modulu
Palubní síť vozidla 1 teorie
Kód modulu
23-m-3/AB86
Typ vzdělávání
Odborné vzdělávání
Typ modulu
odborný teoretický
Využitelnost vzdělávacího modulu
Kategorie dosaženého vzdělání
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
Skupiny oborů
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
26 - Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika
39 - Speciální a interdisciplinární obory
Komplexní úloha
Obory vzdělání - poznámky
23-68-H/01 Mechanik opravář motorových vozidel
Délka modulu (počet hodin)
16
Poznámka k délce modulu
Platnost modulu od
30. 04. 2020
Platnost modulu do
Vstupní předpoklady
Základní znalosti elektrotechniky a Ohmova zákona získané po prvním ročníku oborů.
JÁDRO MODULU
Charakteristika modulu
Obecným cílem morulu je dosáhnout u žáka teoretických znalostí o palubní síti vozidla
Očekávané výsledky učení
Žák:
- rozlišuje klasickou a decentrální sít a rozezná prvky HV zástavby alternativních pohonů, vysvětlí základní normy a pravidla pro vodiče
- vyhledá v dokumentaci potřebné informace o sestavách pojistkových boxů, vodičů, kabeláže a spínačů
- popíše základní sestavu sběrnicového systému a dokáže použít souvislosti v postupech na síti, orientuje se v elektrických schématech
- používá v souvislosti vliv rušení na vozidlové systémy
Obsah vzdělávání (rozpis učiva)
Palubní síť vozidla:
- palubní síť
- kabeláž
- pojistky
- relé a pojistkové boxy
- spínače
- sběrnice
- odrušení
Učební činnosti žáků a strategie výuky
Formou teoretické výuky dosáhnout u žáka vědomostí potřebných pro zvládnutí obsahu modulu.
Učební činností žáka je teoretická výuka, zápis do sešitu a studování literatury.
- rozezná v dokumentaci a učebních textech klasickou, decentrální a HV zástavbu
- vyhledává v dokumentaci potřebné informace o sestavách pojistkových boxů, vodičů, kabeláže a spínačů
- určuje zásadní informace o základní sestavě sběrnicového systému a dokáže použít souvislosti v postupech na síti, orientuje se v elektrických schématech
- chápe vliv rušení na vozidlové systémy
Zařazení do učebního plánu, ročník
2. ročník
VÝSTUPNÍ ČÁST
Způsob ověřování dosažených výsledků
Test, písemná práce a ústní zkoušení:
- popíše při ústním zkoušení klasickou, decentrální sít a rozezná prvky HV zástavby alternativních pohonů, popíše základní normy a pravidla pro vodiče
- v testu odpoví na otázky z dokumentace potřebné informace o sestavách pojistkových boxů, vodičů, kabeláže a spínačů
- nakreslí blokové schéma základní sestavy sběrnicového systému a dokáže použít souvislosti v postupech na síti, odpoví na testové otázky z elektrických schémat
- v písemné práci vysvětlí vliv rušení na vozidlové systémy
Výsledky učení budou ověřovány:
- rozlišuje klasickou a decentrální sít a rozezná prvky HV zástavby alternativních pohonů, vysvětlí základní normy a pravidla pro vodiče - ověřováno ústním zkoušením
- vyhledá v dokumentaci potřebné informace o sestavách pojistkových boxů, vodičů, kabeláže a spínačů - ověřováno formou testu
- popíše základní sestavu sběrnicového systému a dokáže použít souvislosti v postupech na síti, orientuje se v elektrických schématech - ověřováno ústním zkoušením s pomocí zpracovaného blokového schématu a formou písemné práce (test)
- používá v souvislosti vliv rušení na vozidlové systémy - ověřováno formou písemné práce (test)
Kritéria hodnocení
- Absence do 25 %
- Dokáže popsat komponenty a princip:
- palubní sítě
- kabeláže
- pojistek, relé a pojistkových boxů
- spínačů
- sběrnic
- odrušení
- V testu zvládne do úspěšnosti nad 50 %
Test je složen z otázek na přiložená schémata:
- rozlišuje klasickou a decentrální sít a rozezná prvky HV zástavby alternativních pohonů, vysvětlí základní normy a pravidla pro vodiče
- vyhledá v dokumentaci potřebné informace o sestavách pojistkových boxů, vodičů, kabeláže a spínačů
- popíše základní sestavu sběrnicového systému a dokáže použít souvislosti v postupech na síti, orientuje se v elektrických schématech
- používá v souvislosti vliv rušení na vozidlové systémy
- Celková známka za modul je průměr zkoušek.
Doporučená literatura
Elektrická schémata Škoda auto Ing. Bronislav Ždánský,
Ing. Zdeněk Ján, PaedDr. Jindřich Kubát. Automobily 6
Poznámky
Pro úspěšnou realizaci výuky je vhodná učebna s projektorem, prezentace, učební pomůcky ve formě částí a komponentů palubní sítě.
Obsahové upřesnění
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jan Slanina. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.