Stavební výkresy - kreslení komínů a střech
36-m-2/AB62
Odborné vzdělávání
odborný teoretický
E (dvouleté, EQF úroveň 2)
H (EQF úroveň 3)
36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie
Stavební výkresy – Kreslení střech
36-67-H/01 Zedník
36-54-H/01 Kameník
36-59-H/01 Podlahář
36-67-H/02 Kamnář
36-67-E/01 Zednické práce
36-51-E/01 Dlaždičské práce
36-59-E/01 Podlahářské práce
36-67-E/02 Stavební práce
36-44-L/51 Stavební provoz
8
30. 04. 2020
Žáci získají vědomosti a dovednosti nezbytné ke čtení a kreslení výkresů svislých a vodorovných konstrukcí.
Budou zobrazovat stavební konstrukce pomocí pravoúhlého promítání a zhotovovat náčrty.
Proběhne ukázka výkresů, nácvik čtení z výkresů v souvislosti orientace v dokumentaci.
Žák:
Využívání odborné terminologie.
Řešení problémů, detailů.
Estetická výchova.
Rozpis učiva:
Výuka je vedena formou práce s učebnicí, stavebními výkresy, řízeného dialogu s návazností na znalosti z předmětů stavební materiály, technologie, přestavba budov a v závěru formou odborné diskuze. Při výuce jsou používány názorné didaktické pomůcky, modely, multimediální technika.
Doporučení k zařazení do UP pro 2. ročníky oborů vzdělávání skupiny 36
Výsledky žáků se kontrolují a hodnotí průběžně. Hodnoceny jsou výkresy, na kterých žáci samostatně pracují a to slovním rozborem a následnou známkou.
U žáků jsou hodnoceny vědomosti i dovednosti prostřednictvím grafických prací, práce s výkresovou dokumentaci, technickými listy výrobců, ČSN.
Na grafických pracích je hodnocena stránka obsahová i estetická.
Hodnocení:
Novotný, J.: Cvičení z pozemního stavitelství. Sobotáles. Praha, 2007
Doseděl, A.: Z.; Čítanka výkresů ve stavebnictví. Sobotáles. Praha, 2007
ČSN 01 3420 Výkresy pozemních staveb - Kreslení výkresů stavební části
ČSN 73 1901 Navrhování střech – základní ustanovení
SVKKS
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Štuknerová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.