Technologické části stavby
36-m-4/AN48
Odborné vzdělávání
odborný teoretický
M (EQF úroveň 4)
36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie
Technik pro pozemní stavby (kód: 36-131-M)
01. 12. 2015
36-47-M01 Stavebnictví
32
30. 04. 2020
Znalost základní typologie pozemních staveb
Modul je zaměřen na technologické části stavby, jako jsou rozvody technické infrastruktury, technická zařízení, zařízení pro dopravu osob atd. Žák se seznámí se základními typy rozvodů technické infrastruktury, technických zařízení a zařízení pro dopravu osob (zejména výtahy). Po absolvování modulu bude žák schopen rozlišovat základní typy rozvodů technické infrastruktury, technických zařízení a zařízení pro dopravu osob. Žák bude schopen provést základní návrh rozvodů technické infrastruktury a konstrukční části výtahů.
Žák:
Technik pro pozemní stavby (36-131-M):
Nevýrobní technologická zařízení
Výuka probíhá v odborné učebně za využití názorných pomůcek a informačních a komunikačních technologií (PC, dataprojektor).
Ve výuce se doporučuje kombinovat uvedené metody výuky:
Metody slovní:
Metody názorně-demonstrační:
Metody organizace výuky:
Učební činnosti žáků:
4. ročník
Hodnocení vychází ze školního klasifikačního řádu. Výsledky žáka se budou kontrolovat průběžně. Hodnocena bude samostatná práce žáka, ve které vypracuje návrh vnitřníh rozvodů jednoduché pozemní stavby (elektrické energie a/nebo elektronické komunikace a/nebo plynu a/nebo tepla a/nebo médií apod., včetně souvisejících zařízení) a/nebo návrh řešení výtahu v jednoduché pozemní stavbě. Při ústním zkoušení bude hodnocena celková orientace žáka v problematice technologických částí staveb.
Samostatná práce žáka: projekty, prezentace (žák samostatně či ve skupině navrhne jednoduchou pozemní stavbu a k ní příslušné rozvody popř. návrh řešení výtahů, svoji práci následně prezentuje před kolektivem).
Ověřování dosažených výsledků je realizováno písemnou a/nebo ústní zkouškou. Hodnoceno je využívání odborné terminologie a věcná správnost odpovědí.
Ověřované okruhy:
Pro splnění modulu je tolerance maximální absence do 20 %.
V rámci teoretické výuky žák absolvuje písemné a/nebo ústní zkoušení.
V rámci praktické výuky žák vypracuje samostaně nebo ve skupině projekt - návrh jednoduché pozemní stavbu a k ní příslušné rozvody popř. návrh řešení výtahů, s následnou prezentací.
Kritéria hodnocení:
Teoretické znalosti - písemné nebo ústní zkoušení:
Stupeň 1 (výborný): Žák ovládá požadované poznatky, fakta, pojmy. Samostatně uplatňuje osvojené poznatky a dovednosti při řešení teoretických i praktických úkolů. Písemný i ústní projev je správný a přesný.
Stupeň 2 (chvalitebný): Žák ovládá požadované poznatky, fakta, pojmy v podstatě uceleně. Samostatně nebo podle menších podnětů učitele uplatňuje osvojené dovednosti při řešení teoretických i praktických úkolů. Písemný i ústní projev mívá menší nedostatky ve správnosti a přesnosti.
Stupeň 3 (dobrý): Žák má v osvojení požadavků, faktů, pojmů nepodstatné mezery. Podstatnější nepřesnosti a chyby dovede za pomoci učitele korigovat. V písemném a ústním projevu má nedostatky ve správnosti a přesnosti.
Stupeň 4 (dostatečný): Žák má v osvojení požadavků, faktů, pojmů závažné mezery. Závažné chyby dovede žák s pomocí učitele opravit. V písemném a ústním projevu se objevují vážné nedostatky ve správnosti a přesnosti. Žák je nesamostatný a není tvořivý.
Stupeň 5 (nedostatečný): Žák má v osvojení požadavků, faktů, pojmů závažné a značné mezery. Neprojevuje samostatnost, vyskytují se časté nedostatky při řešení zadaných úkolů a nedovede své vědomosti a dovednosti uplatnit ani s podněty učitele. V písemném a ústním projevu má závažné nedostatky ve správnosti a přesnosti.
Praktické znalosti - projekt:
Výborně: vzorná úprava samostatnost i správnost řešení, výpočtů
Chvalitebně: pěkná úprava a drobné nedostatky řešení, výpočtech
Dobrý: správnost řešení, ale nevzhledná úprava, s dopomocí, více chyb v řešení, výpočtech
Dostatečný: nepěkná úprava neúplné řešení, chyby, rýsování či výpočty s dopomocí
Nedostatečný: nečitelné, nevzhledné, podstatné chyby
HÁJEK, Václav a kol.: Pozemní stavitelství I,II, III.
NEUFERT, Ernest: Navrhování staveb: Příručka pro stavebního odborníka, stavebníka, vyučujícího i studenta. Praha, 1995.
OV NSK - Odborné vzdělávání ve vztahu k NSK
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Projekt MOV. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.