Zapůjčuji si peníze
78-m-4/AB32
Odborné vzdělávání
(odborný) teoreticko–praktický
M (EQF úroveň 4)
78 - Obecně odborná příprava
63 - Ekonomika a administrativa
63-41/M02 Obchodní akademie
78-42/M02 Ekonomické lyceum
12
30. 04. 2020
Absolvování modulů Co stojí finanční služby. Placení a Spořím a investuji.
Obecným cílem modulu je teoreticky i prakticky seznámit žáky s řešením situace jednorázového a dlouhodobého deficitu osobního a domácího rozpočtu, seznámit je s úvěrovými produkty pro spotřebitele a podnikatele a prakticky provést jejich srovnání. Součástí je i informování o zákonné ochraně spotřebitele v oblasti úvěrových produktů a také účtování úvěrových závazků.
Po ukončení modulu žák navrhne možnosti, jak krýt jednorázový a dlouhodobý deficit domácího rozpočtu a porovná typické úvěrové nabídky.
- posoudí na vybraném finančním produktu, zda splňuje požadavky ochrany spotřebitele;
- účtuje o závazcích v oblasti úvěrů
- navrhne jak řešit jednorázový a jak trvalý schodek rozpočtu domácnosti;
- vybere nejvýhodnější úvěrový produkt (včetně nabídky v rámci sdílených služeb), zdůvodní své rozhodnutí a posoudí způsoby zajištění úvěru;
- sestaví bilanci majetku a závazků domácnosti a interpretuje výsledek;
- deficit domácího rozpočtu - jednorázový, dlouhodobý
- možnosti řešení jednorázového a dlouhodobého deficitu
- dobré a špatné dluhy
- úvěrové produkty - bankovní, nebankovní, sdílené
- výběr úvěru
- přehled majetku a závazků – bilance
- využití informačních a komunikačních technologií, internetu
- vzájemná diskuze mezi žáky a učitelem a žáky samotnými – využití vlastních a rodinných zkušeností
- výklad
- samostatné zjištění podmínek úvěrových produktů
- využití videí na téma osobní finance, např. Krotitelé dluhů
- osobní návštěva finančních institucí
3. ročník
- ústní zkoušení
– 1 písemná práce
- průběžné hodnocení přístupu k řešení typových situací
formy:
– slovní zhodnocení výkonu
- klasifikace pětistupňovou klasifikační stupnicí
- sebehodnocení
Modul je splněn za předpokladu absolvování jedné písemné práce a účasti na řešení případových studií z praxe v průběhu výuky.
Hodnocení nesmí být nižší než 50 %.
- odbornost vyjadřování
- komplexnost řešení problematiky
Celkové hodnocení – uspěl – neuspěl
Uspěl – předložil všechny požadované výstupy modulu a absolvoval písemnou práci.
Klínský, Münch - Ekonomika nejen k maturitě (nakladatelství Eduko)
Klínský, Münch - Ekonomika pro maturitní obory středních škol, 3. díl (nakladatelství Eduko)
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Klínský. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.