Vnitrofiremní komunikace a práce v týmu
78-m-4/AB28
Odborné vzdělávání
odborný praktický
M (EQF úroveň 4)
78 - Obecně odborná příprava
63 - Ekonomika a administrativa
78-41-M/02 Ekonomické lyceum
20
30. 04. 2020
Absolvování modulů Podnikáme, Jsme zaměstnanci.
Cílem modulu je teoreticky i prakticky seznámit žáky se základy komunikačních dovedností – verbální, neverbální komunikací, pozitivní komunikace, typologií osobnosti z pohledu komunikace, přenosy informací - a vedení týmu, což bude uvedeno na konkrétních případech z praxe.
Cílem modulu je prohloubení odborných kompetencí směřujících k pracovnímu uplatnění, podnikatelským aktivitám a prohloubení odborných znalostí žáků v oblasti efektivní vnitrofiremní komunikace a práci v týmu. Po ukončení modulu žák bude schopen využít principů týmové spolupráce ke zvýšení výkonnosti a synergie v týmu a toto převést do praxe, bude obeznámen s nástroji efektivní komunikace a podle osobnostní typologie bude vědět, co na kterého člověka platí. Tyto znalosti bude připraven optimálně využít, tak aby se co nejlépe uplatnil na trhu práce.
Žák:
- Vysvětlí rozdíly mezi komunikací uvnitř firmy a mezi komunikací ven z firmy
- Popíše důležitost verbální i neverbální komunikace
- Pracuje s osobnostní typologií
- Pracuje s emoční bariérou protistrany
- Objasní individuální odlišnosti členů týmu
- Vysvětlí techniky rozhodování v rizikové situaci a především technikám, jak takovým situacím co nejefektivněji předcházet
- Vysvětlí spolupráci a sdílení zkušeností mezi členy týmu
- Popíše základní pravidla pro členy týmu
Význam informací a řízení jejich toku uvnitř firmy a ven z firmy
- Verbální a neverbální komunikace
- Umění naslouchat a klást správné otázky
- Zásady asertivního jednání
- Typologie osob v komunikaci a jak jim přizpůsobit taktiku jednání
- Zvládání emočních bariér a odporu spolupracovníků
- Základní procesy v týmu
- Budování důvěry v týmu
Týmové role a jejich využití pro výsledek
Pravidla v našem týmu – tvorba dohod
vzájemná komunikace mezi žáky a učitelem a žáky
problémové úlohy – tématicky zaměřené
simulace pracovních situací
výklad
beseda s odborníkem
řešení závěrečné společné případové studie
2. ročník
průběžné, formativní hodnocení žáků učitelem (slovní)
vzájemné hodnocení žáky
zpracování závěrečné společné případové studie, hodnoceno slovně
Kritéria hodnocení:
komplexnost řešení problematiky
schopnost týmové spolupráce
Celkové hodnocení – uspěl – neuspěl
Uspěl – osobně se účastnil 75 % problémových úloh a simulací, zpracoval závěrečnou případovou studii (v týmu)
Umění úspěšné komunikace (autoři Andreas Basu, Faust Liane, nakladatelství Grada)
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Klínský. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.