Technika účtování, rozvaha
63-m-4/AN45
Odborné vzdělávání
odborný teoretický
L0 (EQF úroveň 4)
M (EQF úroveň 4)
63 - Ekonomika a administrativa
78 - Obecně odborná příprava
63-41-M/02 Obchodní akademie
63-41-M/01 Ekonomika a podnikání
78-42-M/02 Ekonomické lyceum
Lze využít i průřezově v oborech středního vzdělání kategorie M (L0).
24
30. 04. 2020
Modul navazuje na moduly:
Základní znalost pojmů:
Cílem modulu je teoreticky i prakticky seznámit žáka s logikou a principy účetnictví.
Modul směřuje k prohloubení kompetencí směřujících k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám a prohloubení odborných kompetencí žáků v provádění typických činností.
Po ukončení modulu žák pracuje s doklady, sestaví rozvahu, účtuje základní účetní operace na rozvahových a výsledkových účtech a provádí účetní zápisy do účetních knih.
Absolvováním modulu žák porozumí podstatě účetnictví a technice účtování a je připraven k dalšímu vzdělání v oblasti účetnictví.
Žák:
Výklad (vysvětlování) látky, řešení vzorových úloh, řízené procvičování, samostatné procvičování, aplikace konkrétních dokladů a hospodářských operací z praxe. Výuka je doplněna pracovními listy.
Žáci si zopakují pojmy ze vstupních předpokladů, účastní se vysvětlování látky tím, že odpovídají na kladené otázky s využitím znalostí z běžného praktického života, řeší buď společně nebo samostatně příklady na pracovních listech. Součástí učebních činností žáků je domácí procvičování.
2. ročník
Ústní zkoušení je zaměřeno na ověření teoretických znalostí.
Písemné zkoušení se skládá ze dvou testů:
Pro samostatnou práci žák obdrží účetní doklady, zkontroluje náležitosti, určí účetní případy, zaúčtuje účetní případy do účetních knih.
Hodnocení ústního zkoušení: hodnocení znalosti teorie, kromě znalostí je hodnocena souvislost ústního projevu, uvádění příkladů, rychlost reagování.
Hodnocení písemného zkoušení (testů):
% úspěšnosti: 100 % – 51 % – žák uspěl, 50 % – 0 % – žák neuspěl.
Hodnocení samostatné práce: kromě správného vypracování (90 % hodnocení) se hodnotí pečlivost a přehlednost (10 % hodnocení).
% úspěšnosti: 100 % – 51 % – žák uspěl, 50 % – 0 % – žák neuspěl.
Celkové hodnocení:
Žák splnil všechny požadované výstupy modulu v případě, že ústní zkoušení není hodnoceno prospěchem nedostatečným a současně uspěl v písemných testech a samostatné práci.
Učebnice účetnictví pro střední školy a pro veřejnost 1. díl (autor: Ing. Pavel Štohl)
vlastní texty školy
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Libuše Čechová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.