Podnikáme
63-m-4/AN29
Odborné vzdělávání
(odborný) teoreticko–praktický
M (EQF úroveň 4)
L0 (EQF úroveň 4)
63 - Ekonomika a administrativa
63- 41-M/02 Obchodní akademie
24
30. 04. 2020
19. 09. 2019
Modul tvoří úvod do problematiky podnikání, vstupní předpoklady se nevyžadují.
Cílem modulu je uvést žáky do světa podnikání a ukázat, co představuje příprava podnikatelského záměru – nápad, formulace záměru, výpočet zisku, vymezení potřebných zdrojů financí, oběžného a dlouhodobého majetku. Důležitým cílem je podpořit motivaci k podnikání na příkladech úspěšných podnikatelů, zejména mladých podnikatelů a podnikatelů v jim blízkých oborech. V závěrečné fázi má žák pochopit, že podnikatel svou činností ovlivňuje své okolí, a proto by měl brát v úvahu i potřeby společnosti jako celku. Součástí záměru bude základní zakladatelský rozpočet.
Základní strategií je postupná tvorba společného jednoduchého podnikatelského záměru ve skupině 2-4 žáků.
Pro seznámení se s nutnými výchozími informacemi se využívají:
V optimálním případě proběhne ústní prezentace všech zpracovaných záměrů.
1. ročník v 1. pololetí
kritéria hodnocení písemného ověření
Písemné ověření se hodnotí klasifikační stupnicí podle zvyklostí školy, avšak podmínkou je dosažení min. 50% úspěšnosti
Podnikatelský záměr se hodnotí podle 4 kritérií:
Hodnocení se provádí slovně a bodováním (první tři kritéria 1-10 bodů, kritérium grafická úprava 5 bodů). Podmínkou úspěšnosti je dosažení min. 18 bodů. Body může vyučující převést na klasifikační stupně podle zvyklostí školy
Učebnice Ekonomika pro ekonomicky zaměřené obory středních škol 1 (autor: Petr Klínský, Otto Műnch) a platné právní normy (např. živnostenský zákon)
Při hodnocení záměru se předpokládá, že všichni studenti dané skupiny se účastnili práce rovnoměrně. Pokud nikoliv, hodnocení se přiměřeně odstupňuje podle odevzdaného výkazu práce.
Modul je úvodem k dalším navazujícím modulům:
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Klínský. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.