VSTUPNÍ ČÁST
Název modulu
Obchodní dopisy v normalizované úpravě
Kód modulu
99-m-3/AN19
Typ vzdělávání
Odborné vzdělávání
Typ modulu
(odborný) teoreticko–praktický
Využitelnost vzdělávacího modulu
Kategorie dosaženého vzdělání
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
M (EQF úroveň 4)
Skupiny oborů
99 - Průřezové
Komplexní úloha
Obchodní dopisy v normalizované úpravě
Obory vzdělání - poznámky
Délka modulu (počet hodin)
12
Poznámka k délce modulu
Platnost modulu od
30. 04. 2020
Platnost modulu do
Vstupní předpoklady
Schopnost psát destiprstovou hmatovou metodou
JÁDRO MODULU
Charakteristika modulu
Modul je určen pro obory vzdělání s různým zaměřením a bude realizován jako průřezový. Žák se seznámí se psaním obchodních dopisů v normalizované úpravě a naučí se používat různé způsoby práce s textem.
Očekávané výsledky učení
Žák:
- vyhotoví nabídku
- vyhotoví poptávku
- vyhotoví žádost
Obsah vzdělávání (rozpis učiva)
- Odborná terminologie dle ČSN 016910
- Nabídka
- Poptávka
- Žádost
Učební činnosti žáků a strategie výuky
Strategie výuky:
Metody slovní:
- monologické metody (popis, vysvětlování, výklad)
- dialogické metody (rozhovor, diskuse)
- metody práce s učebnicí, knihou, odborným časopisem, internetem
Metody praktické:
- aplikace teoretických poznatků na praktických příkladech s odbornou podporou učitele
Učební činnosti žáka:
Žák:
- pracuje s informacemi získanými z výkladu v hodině
- svou činnost doplňuje o práci s odborným textem
- vyhledává a využívá informace získané z elektronických zdrojů
- konzultuje danou problematiku s učitelem
- teoretické poznatky využívá při řešení praktických příkladů
- odhaluje případnou chybovost a provede opravu
- vypracované zadání prezentuje před třídou a učitelem
Činnosti žáka ve vazbě na výsledky učení:
- vyhotoví nabídku
- sleduje prezentaci pracovního listu – jak psát obchodní dopisy
- pracuje s informacemi získanými z výkladu učitele
- dle zadání samostatně navrhne text – nabídka a nevyžádaná nabídka
- vyhotoví poptávku
- sleduje prezentaci pracovního listu – jak psát obchodní dopisy
- pracuje s informacemi získanými z výkladu učitele
- dle zadání samostatně navrhne text – poptávka
- vyhotoví žádost
- sleduje prezentaci pracovního listu – jak psát obchodní dopisy
- pracuje s informacemi získanými z výkladu učitele
- dle zadání samostatně navrhne text – žádost
Zařazení do učebního plánu, ročník
1. ročník
VÝSTUPNÍ ČÁST
Způsob ověřování dosažených výsledků
Žáka vyhotoví obchodní dopisy:
- Nabídka
- Nevyžádaná nabídka
- Poptávka
- Žádost
Kritéria hodnocení
Při hodnocení každého obchodního dopisu se hodnotí následující:
správné vyplnění formálních údajů
úprava dopisu
úroveň stylizace
Žáka uspěl, pokud získá alespoň 50 % možných bodů z každého obchodního dopisu.
Pro splnění modulu je potřeba získat alespoň 50 % možných bodů a minimální účast žáka je 70 %.
Doporučená literatura
FLEISCHMANNOVÁ, Emílie, Olga KULDOVÁ a Rajmund ŠEDÝ. Obchodní korespondence: pro střední školy. 2., upr. vyd. Praha: Fortuna, 2005. ISBN 80-7168-919-X.
ČSN 01 6910 (2014) – Úprava dokumentů zpracovaných textovými procesory
Poznámky
Obsahové upřesnění
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vladimíra Trnčáková. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.