VSTUPNÍ ČÁST
Název modulu
Zásoby materiálu a zboží
Kód modulu
99-m-3/AN18
Typ vzdělávání
Odborné vzdělávání
Typ modulu
(odborný) teoreticko–praktický
Využitelnost vzdělávacího modulu
Kategorie dosaženého vzdělání
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
M (EQF úroveň 4)
Skupiny oborů
99 - Průřezové
Komplexní úloha
Obory vzdělání - poznámky
Délka modulu (počet hodin)
16
Poznámka k délce modulu
Platnost modulu od
30. 04. 2020
Platnost modulu do
Vstupní předpoklady
Základy účetnictví
JÁDRO MODULU
Charakteristika modulu
Modul je určen pro obory vzdělání s různým zaměřením a bude realizován jako průřezový. Žák se seznámí s charakteristikou a členěním zásob, jejich oceňováním a základním účtováním způsobem A.
Očekávané výsledky učení
Žák:
- vysvětlí pojem zásoby a rozdělí je do příslušných skupin
- popíše rozdíl mezi oceňováním zásob při pořízení a při jejich výdeji do spotřeby
- zaúčtuje zásoby způsobem A
Obsah vzdělávání (rozpis učiva)
- Charakteristika a členění zásob materiálu a zboží
- Oceňování zásob a zboží
- Účtování zásob způsobem A
Učební činnosti žáků a strategie výuky
Strategie výuky
Metody slovní:
- monologické metody (popis, vysvětlování, výklad)
- dialogické metody (rozhovor, diskuse)
- metody práce s učebnicí, knihou, odborným časopisem, práce s informačními zdroji, pracovními listy
Metody praktické:
- aplikace teoretických poznatků na praktických příkladech s odbornou podporou učitele
Učební činnosti:
Žák:
- pracuje s informacemi získanými z výkladu v hodině
- svou činnost doplňuje o práci s odborným textem
- vyhledává a využívá informace získané z elektronických zdrojů
- konzultuje danou problematiku s učitelem
- teoretické poznatky využívá při řešení praktických příkladů
- odhaluje případnou chybovost a provede opravu
- vypracované zadání prezentuje před třídou a učitelem
Činnosti žáka ve vazbě na výsledky učení:
- vysvětlí pojem zásoby a rozdělí je do příslušných skupin
- pracuje s odbornou literaturou, vyhledá příslušné informace o zásobách a ve spolupráci s učitelem je rozdělí do příslušných skupin
- ve skupině žáků u každé skupiny uvede praktický příklad
- své odpovědi konzultuje s učitelem a opravuje své chyby
- popíše rozdíl mezi oceňováním zásob při pořízení a při jejich výdeji do spotřeby
- charakterizuje oceňování zásob při jejich pořízení
- charakterizuje oceňování zásob při jejich výdeji do spotřeby
- ve spolupráci s učitelem vysvětlí hlavní rozdíly tohoto oceňování
- oceňování zásob uvede na praktických příkladech
- zaúčtuje zásoby způsobem A
- sleduje prezentaci učitele, kde vysvětluje účtování způsobem A
- konzultuje s učitelem případné nejasnosti
- ve skupině žáků si vypracuje praktický příklad na účtování zásob způsobem A
- ve spolupráci s učitelem příklady zkontroluje a odhalí případnou chybovost
Zařazení do učebního plánu, ročník
1. ročník, Účetnictví
VÝSTUPNÍ ČÁST
Způsob ověřování dosažených výsledků
Hodnocení se skládá z písemného a ústního zkoušení:
Písemné zkoušení:
Písemná práce: se skládá z 5 otevřených otázek na téma účtování zásob způsobem A.
Písemný test: se skládá z 10 účetních operací na téma účtování zásob způsobem A.
Ústní zkoušení: se skládá z 3 otevřených otázek, které ověřují aplikaci teoretických znalostí do praktických příkladů.
Kritéria hodnocení
Písemná práce: učitel hodnotí používání správných termínů, schopnost aplikovat své poznatky při řešení praktických příkladů. Žák uspěl, pokud získá alespoň 40% možných bodů. Váha písemného zkoušení v celkovém hodnocení modulu je 20%
Písemný test: žák uspěl, pokud získá alespoň 40% možných bodů. Váha písemného testu v celkovém hodnocení modulu je 40%.
Ústní zkoušení: žák uspěl při ústním zkoušení, pokud zodpověděl alespoň 1,5 otázky, tedy prokázal osvojení si 50% znalostí. Váha ústního zkoušení v celkovém hodnocení modulu je 40 %.
Pro splnění modulu je potřeba získat alespoň 50% možných bodů a minimální účast žáka je 70%.
Doporučená literatura
ŠTOHL, Pavel. Učebnice účetnictví 2018: pro střední školy a pro veřejnost. Devatenácté, upravené vydání. Znojmo: Ing. Pavel Štohl, 2018. ISBN 978-80-88221-14-2.
Poznámky
Obsahové upřesnění
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vladimíra Trnčáková. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.