Detail modulu Zásoby materiálu a zboží

 

VSTUPNÍ ČÁST

Název modulu

Zásoby materiálu a zboží

Kód modulu

99-m-3/AN18

Typ vzdělávání

Odborné vzdělávání

Typ modulu

(odborný) teoreticko–praktický

Využitelnost vzdělávacího modulu

Kategorie dosaženého vzdělání

H (EQF úroveň 3)

L0 (EQF úroveň 4)

M (EQF úroveň 4)

Skupiny oborů

99 - Průřezové

Komplexní úloha

Obory vzdělání - poznámky

Délka modulu (počet hodin)

16

Poznámka k délce modulu

Platnost modulu od

30. 04. 2020

Platnost modulu do

Vstupní předpoklady

Základy účetnictví

JÁDRO MODULU

Charakteristika modulu

Modul je určen pro obory vzdělání s různým zaměřením a bude realizován jako průřezový. Žák se seznámí s charakteristikou a členěním zásob, jejich oceňováním a základním účtováním způsobem A.  

Očekávané výsledky učení

Žák:

  1. vysvětlí pojem zásoby a rozdělí je do příslušných skupin
  2. popíše rozdíl mezi oceňováním zásob při pořízení a při jejich výdeji do spotřeby
  3. zaúčtuje zásoby způsobem A

Obsah vzdělávání (rozpis učiva)

  • Charakteristika a členění zásob materiálu a zboží
  • Oceňování zásob a zboží
  • Účtování zásob způsobem A

Učební činnosti žáků a strategie výuky

Strategie výuky

Metody slovní:

  • monologické metody (popis, vysvětlování, výklad)
  • dialogické metody (rozhovor, diskuse)
  • metody práce s učebnicí, knihou, odborným časopisem, práce s informačními zdroji, pracovními listy

Metody praktické:

  • aplikace teoretických poznatků na praktických příkladech s odbornou podporou učitele

Učební činnosti:

Žák:

  • pracuje s informacemi získanými z výkladu v hodině
  • svou činnost doplňuje o práci s odborným textem
  • vyhledává a využívá informace získané z elektronických zdrojů
  • konzultuje danou problematiku s učitelem
  • teoretické poznatky využívá při řešení praktických příkladů
  • odhaluje případnou chybovost a provede opravu
  • vypracované zadání prezentuje před třídou a učitelem

Činnosti žáka ve vazbě na výsledky učení:

  1. vysvětlí pojem zásoby a rozdělí je do příslušných skupin
    • pracuje s odbornou literaturou, vyhledá příslušné informace o zásobách a ve spolupráci s učitelem je rozdělí do příslušných skupin
    • ve skupině žáků u každé skupiny uvede praktický příklad
    • své odpovědi konzultuje s učitelem a opravuje své chyby
  2. popíše rozdíl mezi oceňováním zásob při pořízení a při jejich výdeji do spotřeby
    • charakterizuje oceňování zásob při jejich pořízení 
    • charakterizuje oceňování zásob při jejich výdeji do spotřeby
    • ve spolupráci s učitelem vysvětlí hlavní rozdíly tohoto oceňování
    • oceňování zásob uvede na praktických příkladech  
  3. zaúčtuje zásoby způsobem A
    • sleduje prezentaci učitele, kde vysvětluje účtování způsobem A
    • konzultuje s učitelem případné nejasnosti
    • ve skupině žáků si vypracuje praktický příklad na účtování zásob způsobem A
    • ve spolupráci s učitelem příklady zkontroluje a odhalí případnou chybovost

Zařazení do učebního plánu, ročník

1. ročník, Účetnictví

VÝSTUPNÍ ČÁST

Způsob ověřování dosažených výsledků

Hodnocení se skládá z písemného a ústního zkoušení:

Písemné zkoušení:

Písemná práce: se skládá z 5 otevřených otázek na téma účtování zásob způsobem A.

Písemný test: se skládá z 10 účetních operací na téma účtování zásob způsobem A.

Ústní zkoušení: se skládá z 3 otevřených otázek, které ověřují aplikaci teoretických znalostí do praktických příkladů.

Kritéria hodnocení

Písemná práce: učitel hodnotí používání správných termínů, schopnost aplikovat své poznatky při řešení praktických příkladů. Žák uspěl, pokud získá alespoň 40% možných bodů. Váha písemného zkoušení v celkovém hodnocení modulu je 20%

Písemný test: žák uspěl, pokud získá alespoň 40% možných bodů. Váha písemného testu v celkovém hodnocení modulu je 40%.

Ústní zkoušení: žák uspěl při ústním zkoušení, pokud zodpověděl alespoň 1,5 otázky, tedy prokázal osvojení si 50% znalostí. Váha ústního zkoušení v celkovém hodnocení modulu je 40 %.

Pro splnění modulu je potřeba získat alespoň 50% možných bodů a minimální účast žáka je 70%.

Doporučená literatura

ŠTOHL, Pavel. Učebnice účetnictví 2018: pro střední školy a pro veřejnost. Devatenácté, upravené vydání. Znojmo: Ing. Pavel Štohl, 2018. ISBN 978-80-88221-14-2.

Poznámky

Obsahové upřesnění

OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP

Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vladimíra Trnčáková. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.

Statut dokumentu

Veřejný

Přílohy veřejné