VSTUPNÍ ČÁST
Název modulu
Inventarizace majetku a závazků
Kód modulu
99-m-4/AJ83
Typ vzdělávání
Odborné vzdělávání
Typ modulu
odborný teoretický
Využitelnost vzdělávacího modulu
Kategorie dosaženého vzdělání
M (EQF úroveň 4)
L0 (EQF úroveň 4)
Skupiny oborů
99 - Průřezové
63 - Ekonomika a administrativa
65 - Gastronomie, hotelnictví a turismus
66 - Obchod
Komplexní úloha
Obory vzdělání - poznámky
Délka modulu (počet hodin)
8
Poznámka k délce modulu
Platnost modulu od
30. 04. 2020
Platnost modulu do
Vstupní předpoklady
Nejsu požadovány
JÁDRO MODULU
Charakteristika modulu
Modul je určen pro vzdělávací obory s různým zaměřením a bude realizován na teoretickém základu. Žák získá přehled o právní úpravě inventarizace, souboru jejich činností a inventarizace ve vazbě na účetní závěrku. Žák bude schopen samostatně předvést proces inventarizace.
Očekávané výsledky učení
Žák:
- vysvětlí pojem inventarizace a začlení ji do právních norem
- vyjmenuje a charakterizuje inventarizaci jako soubor ucelených operací
- na příkladu uvede vazbu mezi inventarizací a účetní závěrkou
Obsah vzdělávání (rozpis učiva)
- předpisy pro inventarizaci
- vlastní inventarizace
- vztah s dalšími účetními operacemi
Učební činnosti žáků a strategie výuky
Strategie výuky
Metody slovní:
- monologické metody (popis, vysvětlování, výklad)
- dialogické metody (rozhovor, diskuse)
- metody práce s učebnicí, knihou, odborným časopisem
Metody praktické:
- aplikace teoretických poznatků na praktických příkladech s odbornou podporou učitele
Učební činnosti
Žák:
- pracuje s informacemi získanými z výkladu v hodině
- svou činnost doplňuje o práci s odborným textem
- vyhledává a využívá informace získané z elektronických zdrojů
- konzultuje danou problematiku s učitelem
- teoretické poznatky využívá při řešení praktických příkladů
- odhaluje případnou chybovost a provede opravu
- vypracované zadání prezentuje před třídou a učitelem
Činnosti žáka ve vazbě na výsledky učení:
- Vysvětlí pojem inventarizace a začlení ji do právních norem
- žák ve spolupráci s učitelem vyhledá ve studijních materiálech pojmy související s inventarizací
- vysvětlí a zařadí ji do právních norem
- ve skupině žáků charakterizuje pojem inventarizace
- ve spolupráci s učitelem odhalí případné chyby a napraví je
- Vyjmenuje a charakterizuje inventarizaci jako soubor ucelených operací
- sleduje výklad učitele a ve spolupráci s ním je schopen vyjmenovat inventarizaci jako soubor ucelených operací
- ve skupině žáků popíše inventarizaci na konkrétním praktickém příkladu
- samostatně charakterizuje jednotlivé kroky inventarizace
- Na příkladu uvede vazbu mezi inventarizací a účetní závěrkou
- ve spolupráci s učitelem vysvětlí souvislost mezi inventarizací a účetní závěrkou
- samostatně vysvětlí na konkrétním příkladu
Zařazení do učebního plánu, ročník
1. ročník
VÝSTUPNÍ ČÁST
Způsob ověřování dosažených výsledků
Ústní zkoušení: se skládá ze 4 otázek, sledují aplikaci teoretických poznatků na praktické příklady.
Kritéria hodnocení
Ústní zkoušení: žák uspěl při ústním zkoušení, pokud zodpověděl alespoň 2 otázky, tedy prokázal osvojení si 50% znalostí.
Zároveň se hodnotí samostatnost při prezentaci a schopnost obhajoby výsledku. Podmínkou je účast na modulu ve výši 70%.
Doporučená literatura
ŠTOHL, Pavel. Učebnice účetnictví 2018: pro střední školy a pro veřejnost. Devatenácté, upravené vydání. Znojmo: Ing. Pavel Štohl, 2018. ISBN 978-80-88221-17-3.
Poznámky
Obsahové upřesnění
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vladimíra Trnčáková. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.