Základy plynárenství
36-m-3/AM70
Odborné vzdělávání
odborný teoretický
H (EQF úroveň 3)
36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie
39 - Speciální a interdisciplinární obory
Přeprava a skladování LPG
36-52-H/01 Instalatér
36-52-H/02 Mechanik plynových zařízení
39-41-L/02 Mechanik instalatérských a elektrotechnických zařízení
12
30. 04. 2020
Nejsou stanoveny.
Obsahově je modul vytvořen pro základní orientaci ve vlastnostech topných plynů, žáci se seznámí s postupným vývojem plynárenství, se základy mechaniky plynů, poznají význam a použití jednotlivých topných plynů.
Žák:
Realizuje učitel:
Výklad doplněný obrázky, promítaných digitální technikou, případně problémovými úlohami a odbornou diskuzí s žáky.
Realizuje žák:
Výuka se doporučuje se vyučovat ve 2. ročníku.
Ústní zkoušení – náhodně vylosované nebo vyučujícím zadané 3 otázky (jedna otázka odpovídá jednomu výsledku učení). Žák zodpoví všechny zadané otázky a případné doplňující otázky vyučujícího.
nebo
Písemná zkouška – průřezový test ze všech výsledků učení.
Pro ústní zkoušku:
každá otázka je hodnocena 5 body (celkem 15 bodů za zkoušku). Hodnotí se úplnost a věcná správnost odpovědi. Počet získaných bodů určí zkoušející na základě standardní klasifikační stupnice školy. Ke splnění ústní zkoušky musí žák získat alespoň 45 % bodů (tj. 7 bodů).
Pro písemnou zkoušku:
Každá otázka je hodnocena adekvátním počtem bodů. Hodnotí se úplnost a věcná správnost odpovědi. Ke splnění písemné zkoušky musí žák získat alespoň 45 % celkového bodového ohodnocení. Kritéria hodnocení zohledňují aktuální požadavky na výkon kvalifikace, ke kterému vzdělávání v oboru směřuje.
Kritéria hodnocení využitelná pro hodnocení v rámci teoretické výuky:
NOVÁK, Rudolf. Instalace plynovodů pro učební obor instalatér. Vyd. 5., přeprac. Praha: Sobotáles, 2002. ISBN 80-85920-89-1.
NESTLE, Hans. Příručka zdravotně technických instalací. Praha: Europa-Sobotáles, 2003. ISBN 80-86706-02-8.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Václav Nepokoj. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.