Základní elektromontážní práce – zapojování spínačů
26-m-4/AB14
Odborné vzdělávání
(odborný) teoreticko–praktický
L0 (EQF úroveň 4)
26 - Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika
Projektová dokumentace bytu
26-51-H/01 Elektrikář
26-51-H/02 Elektrikář - silnoproud
26-41-L/01 Mechanik elektrotechnik
16
30. 04. 2020
Úspěšné absolvování elektrotechnického základu (obory L) nebo elektrotechniky (obory H).
Cílem modulu je osvojení znalostí a dovedností žáky v oblastech orientace v technických výkresech a schématech, specifikace použití jednotlivých druhů spínačů, kreslení schémat zapojení spínačů, zapojování světelných vypínačů a jejich kombinací.
Odborné kompetence dle RVP:
Žák:
Obsahové okruhy:
Výuka probíhá v odborném výcviku. Doporučuje se vyučovat v prvním ročníku (obory L i obory H).
Písemné zkoušení - teoretické testy:
Kontrolní práce:
Hodnocení - při hodnocení se počítají obě podmínky - samostatná práce i testy. Celková hodnota testů vychází z jejich průměru. Celková známka se pak stanový průměrným hodnocením obou částí - při nerozhodné známce rozhoduje část s horším výsledkem.
Prospěl na výborný:
Žák splní zadání kontrolní práce bez chyb.
Průměr hodnocení testů - 90 % správných odpovědí.
Prospěl na chvalitebný:
Žák splní zadání kontrolní práce s drobnými chybami, které po upozornění odstraní. Průměr hodnocení testů - 75 % správných odpovědí.
Prospěl na dobrý:
Žák splní zadání kontrolní práce s chybami, které po upozornění odstraní. Průměr hodnocení testů - 65 % správných odpovědí.
Prospěl na dostatečný:
Žák splní zadání kontrolní práce s pomocí vyučujícího. Průměr hodnocení testů - nejméně 50 % správných odpovědí.
Neprospěl:
Žák nesplní závěrečnou samostatnou práci.
TKOTZ, K. a kol.: Příručka pro elektrotechnika, Europa-Sobotáles cz. s.r.o., Praha, 2012.
BASTIAN, P. a kol.: Praktická elektrotechnika, Europa-Sobotáles cz. s.r.o., Praha, 2012.
HÄBERLE, G. A kol.: Elektrotechnické tabulky pro školu i praxi, Europa-Sobotáles cz. s.r.o., Praha, 2006.
BERKA, Š.: Elektrotechnická schémata a zapojení 1, BEN – technická literatura, Praha, 2010.
Normy ČSN
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Demjanová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.