Jak uspokojit potřeby zákazníka
63-m-4/AM43
Odborné vzdělávání
(odborný) teoreticko–praktický
M (EQF úroveň 4)
63 - Ekonomika a administrativa
78 - Obecně odborná příprava
63-41-M/02 Obchodní akademie
12
30. 04. 2020
Absolvování modulů podstata a fungování tržní ekonomiky, podnikání jako základ tržní ekonomiky a podnikové činnosti.
Obecným cílem modulu je teoreticky seznámit žáky s principy marketingu, metodami provádění analýzy a průzkumu trhu, s pojmem cílený marketing a jeho postupem, dále s individualizovaným marketingem, kdy je produkt přizpůsoben individuálním potřebám zákazníka a vztahovým marketingem, tedy vhodnou formou komunikace.
Cílem pro žáka je získat informace o principech marketingu a konkrétních metodách, marketingovém plánování a způsobech, jak nejlépe uspokojit potřeby zákazníka.
- vysvětlí souvislost segmentu trhu, pozice produktu a nástrojů marketingu;
- provede samostatně nebo ve skupině jednoduchý průzkum nebo zpracuje jednoduchý marketingový plán;
- na příkladu vysvětlí péči o zákazníka
pojem a princip marketingu
marketingové analýzy – analýza trhu, analýza konkurence, SWOT analýza
vlivy působící na spotřebitele
cílený marketing – segmentace, targeting, positioning
individualizovaný marketing – mass customization, CRM, sociální CRM
získávání a udržení zákazníků
výklad
vzájemná komunikace mezi žáky a učitelem a žáky
vytváření grafických schémat
simulace konkrétní tržní situace
obchodní akademie - 2. ročník
metody:
písemné práce
ústní zkoušení
praktické příklady
klasifikovaná komunikace s žáky
formy:
ústní hodnocení – slovní zhodnocení výkonu, vysvětlení
písemné hodnocení
vzájemné hodnocení mezi spolužáky
vlastní hodnocení
Modul je splněn za následujících předpokladů:
absolvování písemné práce
vyřešení zadaných praktických příkladů
ústní zkoušení
plynulost ústního projevu
věcně správné vyjadřování
komplexnost řešení problematiky
správnost vyřešení zadaných příkladů
přesnost a pečlivost
Celkové hodnocení – uspěl – neuspěl
Uspěl – předložil a předvedl všechny požadované výstupy modulu, absolvoval písemnou práci, minimálně 1x se podrobil ústnímu zkoušení.
KLÍNSKÝ, Petr a Otto MÜNCH. Ekonomika pro obchodní akademie a ostatní střední školy. 5., upr. vyd. Praha: Eduko, 2013. ISBN 978-80-87204-55-9.
KLÍNSKÝ, Petr a Otto MÜNCH. Ekonomika nejen k maturitě. Šesté, upravené vydání. Praha: Eduko nakladatelství, 2019. ISBN 978-80-88057-63-5.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Soňa Veisová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.