Míčové hry – netradiční (M)
ZD-m-4/AL70
Všeobecné vzdělávání
všeobecně vzdělávací
M (EQF úroveň 4)
L0 (EQF úroveň 4)
ZD - Člověk, jeho osobnost, zdraví a bezpečí
64
30. 04. 2020
Modul je bez nároku na předchozí znalosti a dovednosti.
Obsahový okruh: Tělesná výchova
Obsahový podokruh: Míčové hry
Cílem modulu je seznámit žáky se základy čtyř vybraných netradičních míčových her (např. softbal, ragby, kin-bal, florbal), vyzkouší si herní činnosti jednotlivce, herní kombinace, standardní situace, herní systémy a rozhodování utkání. Kromě samotného cvičení je součástí i osvojení základních pravidel, základy názvosloví základních poloh, pohybů a typické rozcvičovací cviky a průpravné hry.
a) rozcvičí se před hlavní pohybovou činností a ukončí ji v souladu s hlavní pohybovou činností
b) zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře
c) dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji
d) užívá základy názvosloví základních poloh, pohybů a pravidel
e) rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče a rozhodčího
f) spolurozhoduje osvojované hry a soutěže
a) základní pravidla
b) herní činnosti jednotlivce typické pro danou míčovou hru
c) herní kombinace
d) herní systémy
e) utkání a jeho spolurozhodování
Osvojí si herní činnosti jednotlivce typické pro danou míčovou hru.
Ve dvojicích si nacvičí jednoduché herní kombinace.
V celém kolektivu nacvičí vybrané herní systémy, standardní situace a samotnou hru.
Osvojí si spolurozhodování utkání.
Osvojí si přípravu na tuto pohybovou činnost a její ukončení, základy názvosloví základních poloh a pohybů, dodržování pravidel a základních myšlenek fair-play.
Ad Očekávané výsledky učení
a) rozcvičí se před hlavní pohybovou činností a ukončí ji v souladu s hlavní pohybovou činností
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem;
b) zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem;
c) dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem;
d) užívá základy názvosloví základních poloh, pohybů a pravidel na úrovni hráče a rozhodčího
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem;
e) rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče a rozhodčího
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem;
f) spolurozhoduje osvojované hry a soutěže
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem.
Ad očekávané výsledky učení
a) rozcvičí se před hlavní pohybovou činností a ukončí ji v souladu s hlavní pohybovou činností
předvede alespoň 10 rozcvičovacích cviků (průpravných her), které jsou v souladu s náplní hlavní činnosti;
b) zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře
předvede v různých cvičeních a hrách požadované pohybové dovednosti;
c) dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji
dokáže se domluvit se spoluhráčem na vybrané taktice a dodržuje ji;
d) užívá základy názvosloví základních poloh, pohybů a pravidel na úrovni hráče a rozhodčího
správně používá názvosloví;
e) rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče a rozhodčího
dokáže rozlišit roli hráče a rozhodčího a z toho plynoucích práv a povinností;
f) spolurozhoduje osvojované hry a soutěže
zvládne spolurozhodovat či samostatně rozhodovat různé hry, soutěže i utkání.
Doporučené rozvržení výuky:
VV - Všeobecné vzdělávání
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Petr Polívka, Vít Somr. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.