Míčové hry – tradiční (M)
ZD-m-4/AL68
Všeobecné vzdělávání
všeobecně vzdělávací
M (EQF úroveň 4)
L0 (EQF úroveň 4)
ZD - Člověk, jeho osobnost, zdraví a bezpečí
64
30. 04. 2020
Modul je bez nároku na předchozí znalosti a dovednosti.
Obsahový okruh: Tělesná výchova
Obsahový podokruh: Míčové hry
Cílem modulu je seznámit žáky se základy čtyř vybraných „tradičních“ míčových her (např. fotbal, basketbal, volejbal, házená, florbal), vyzkouší si herní činnosti jednotlivce, herní kombinace, standardní situace, herní systémy a rozhodování utkání. Kromě samotného cvičení je součástí i osvojení základních pravidel, základy názvosloví základních poloh a pohybů a typické rozcvičovací cviky a průpravné hry.
a) rozcvičí se před hlavní pohybovou činností a ukončí ji v souladu s hlavní pohybovou činností
b) zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře
c) dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji
d) užívá základy názvosloví základních poloh, pohybů a pravidel
e) rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče a rozhodčího
f) spolurozhoduje osvojované hry a soutěže
a) základní pravidla
b) herní činnosti jednotlivce typické pro danou míčovou hru
c) herní kombinace
d) herní systémy a standardní situace
e) utkání a jeho spolurozhodování
Osvojí si herní činnosti jednotlivce typické pro danou míčovou hru.
Ve dvojicích si nacvičí jednoduché herní kombinace.
V celém kolektivu nacvičí vybrané herní systémy, standardní situace a samotnou hru.
Osvojí si spolurozhodování utkání.
Osvojí si přípravu na tuto pohybovou činnost a její ukončení, základy názvosloví základních poloh a pohybů, dodržování pravidel a základních myšlenek fair-play.
Ad Očekávané výsledky učení
a) rozcvičí se před hlavní pohybovou činností a ukončí ji v souladu s hlavní pohybovou činností
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem;
b) zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem;
c) dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem;
d) užívá základy názvosloví základních poloh, pohybů a pravidel na úrovni hráče a rozhodčího
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem;
e) rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče a rozhodčího
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem;
f) spolurozhoduje osvojované hry a soutěže
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem.
Ad očekávané výsledky učení
a) rozcvičí se před hlavní pohybovou činností a ukončí ji v souladu s hlavní pohybovou činností
předvede alespoň 10 rozcvičovacích cviků (průpravných her), které jsou v souladu s náplní hlavní činnosti;
b) zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře
předvede v různých cvičeních a hrách požadované pohybové dovednosti;
c) dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji
dokáže se domluvit se spoluhráčem na vybrané taktice a dodržuje ji;
d) užívá základy názvosloví základních poloh, pohybů a pravidel na úrovni hráče a rozhodčího
správně používá názvosloví;
e) rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče a rozhodčího
dokáže rozlišit roli hráče a rozhodčího a z toho plynoucích práv a povinností;
f) spolurozhoduje osvojované hry a soutěže
zvládne spolurozhodovat či samostatně rozhodovat různé hry, soutěže i utkání.
Doporučené rozvržení výuky:
VV - Všeobecné vzdělávání
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Petr Polívka, Vít Somr. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.