Myslíme ekonomicky
SV-m-4/AL04
Všeobecné vzdělávání
všeobecně vzdělávací
M (EQF úroveň 4)
L0 (EQF úroveň 4)
SV - Člověk a svět práce
8
30. 04. 2020
Bez nároků na vstupní předpoklady.
Modul je zaměřen na rozvoj znalostí a dovedností v oblasti finanční gramotnosti.
Cílem modulu je rozvoj ekonomického myšlení žáka v oblasti osobních financí. Žáci jsou vedeni k zodpovědnému stanovení a vyhodnocení finančních cílů.
Po absolvování modulu je žák schopen orientovat se v přehledu svých příjmů a výdajů, umí si zvolit vhodné produkty spoření na blízké cíle i na stáří, ví, co je finanční rezerva a zda potřebuje pojištění, zná pravidla zodpovědného zadlužování.
Žák:
a) sestaví vlastní finanční plán;
b) rozezná rizika, která je třeba zajistit, a ví, jak rizikům čelit;
c) rozpozná, co je finanční rezerva;
d) rozezná dobré a špatné dluhy.
Modul zahrnuje témata:
Průběžně je prováděno hodnocení s využitím prvků formativního hodnocení, na konci modulu je využito nástrojů sumativního i formativního hodnocení.
Závěrečné hodnocení modulu probíhá následovně:
Výsledky učení a) a d) jsou ověřeny na základě pracovního listu, jehož specifikací jsou dovednosti v získávání a zpracování informací v předmětné oblasti.
Výsledky učení b) a c) jsou ověřovány prostřednictvím zadané úlohy.
Pracovní listy se zadáním problémových situací jsou hodnoceny následovně:
70% váhu v hodnocení má vlastní řešení úlohy, 10% váha připadá na přesnost zpracování, 20% váhu má schopnost zapojení do skupinové práce a komunikace ve skupině. Na této části hodnocení se mohou podílet žáci. Mezní hranice úspěšnosti je stanovena na 40 %.
Celkové hodnocení:
Výsledky učení b) a c) jsou při závěrečném ověřování hodnoceny na škále splnil – nesplnil.
Internetové stránky např.: https://www.penize.cz/investice/15109-jak-sestavit-osobni-financni-plan
KLÍNSKÝ, P., MÜNCH, O., FRYDRYŠKOVÁ, Y., ČECHOVÁ, J.: Ekonomika pro ekonomicky zaměřené obory středních škol (Eduko, 2018 akt.)
Uvedené zdroje jsou pouze ilustrativním příkladem. Výběr studijní literatury je v kompetenci vyučujícího v závislosti na konkrétních podmínkách školy.
VV - Všeobecné vzdělávání
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Hánová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.