Jazyk SQL - funkce a operátory příkazu SELECT v Oracle
18-m-4/AA94
Odborné vzdělávání
odborný praktický
M (EQF úroveň 4)
18 - Informatické obory
SQL dotazy – použití operátorů, funkcí, výrazů
18-20-M/01 – Informační technologie
12
30. 04. 2020
Úspěšné absolvování předmětu – Úvod do databází - jazyk SQL příkaz SELECT
Cílem modulu je osvojení znalostí a terminologie z databází na úrovni vyhledávání dat z databáze nebo zobrazování dat dle požadovaného formátu. Na základě požadavku žák vytvoří jednoduchý SQL dotaz s použitím operátorů a jednořádkových funkcí pro text, čísla, datum i převodní funkce (mezi hodnotami různých datových typů) - pro zobrazení dat z databáze i podmínky pro vyhledávání dat. Žák používá podmíněné výrazy pro zobrazení dat nebo v podmínkách v jednoduchých SQL dotazech.Modul je zaměřen na aplikaci v databázi Oracle.
Kompetence dle RVP:
Programovat a vyvíjet uživatelská, databázová řešení, tzn. aby absolventi:
Výsledky vzdělávání z RVP z oblasti Aplikační programové vybavení:
Výsledky vzdělávání z RVP z oblasti Programování a vývoj aplikací:
Výsledky učení:
Ve výuce se doporučuje kombinovat níže uvedené metody výuky.
Metody slovní:
Metody názorně demonstrační:
Metody praktické – vlastní činnost žáků:
výuka probíhá v rámci učiva zaměřeného na databázové systémy. Doporučuje se vyučovat ve 3. ročníku.
Písemné, ústní a praktické zkoušení s použitím PC a vhodného dostupného programového vybavení:
Prospěl na výborný:
Bezchybné samostatné předvedení postupu návrhu dotazů podle požadavků. Reaguje na změnu zadání. Dovede samostatně tvořivě řešit zadané úkoly. Vyjadřuje se přesně, plynule, s jistotou. Jeho písemné, grafické a praktické práce jsou po obsahové stránce bez závad.
Prospěl na chvalitebný:
Mírné nedostatky v předvedeném postupu návrhu dotazů podle požadavků. Zvládá reagovat na změnu zadání. Pracuje samostatně a logicky správně, ale s menší jistotou a přesností. Vyjadřuje se věcně správně, ale s menší pohotovostí. Jeho písemné, grafické a praktické práce mají po obsahové stránce drobné závady.
Prospěl na dobrý:
Předvede postup návrhu dotazů podle požadavků s drobnými chybami. Je méně samostatný, při řešení úloh se dopouští nepodstatných chyb, které s pomocí učitele odstraní. Vyjadřuje se správně, ale s menší jistotou. Jeho písemné, grafické a praktické práce mají po obsahové stránce závady, které se netýkají podstaty práce.
Prospěl na dostatečný:
Na návrhu dotazů podle požadavků není schopen samostatně pracovat. Při řešení úloh se dopouští podstatných chyb, které napravuje jen s pomocí učitele. Nevyjadřuje se přesně. Jeho písemné, grafické a praktické práce mají po obsahové stránce větší závady ovlivňující funkčnost.
Neprospěl:
Nedokáže navrhnout dotaz dle požadavku. Na otázky učitele neodpovídá správně. Úkoly řeší jen s jeho pomocí učitele. Jeho písemné, grafické a praktické práce mají po obsahové stránce značné závady ovlivňující funkčnost.
Oracle Academy [online]. [cit. 2018-03-14]. Dostupné z: http://ilearning.oracle.com/ilearn/en/learner/jsp/user_home.jsp
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Renáta Revendová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.